Jump to content

Featured Replies

comment_53651

Letar efter detaljerad info om den brytare som sitter på kopplingen, som gör att du inte kan starta bilen utan att ha kopplingen ibotten. Hoppas kunna använda den till att styra min 2-step, men jag vet inte om det kan fungera...

Regeländringar i USA gör att jag inte längre kan ha 2-stepen kontrollerad från knapp på växelspaken... :(

Tackar för snabbt svar, hoppas kunna köra inom det närmaste!!

mvh

Jocke

  • Author
comment_53713

Jag vet inte säket. Vill vara så påläst som möjligt innan jag bökar mig under dit. Är liksom inte byggd som en gymnast direkt, och rören till störtbågen gör det hela ytterligare lite mer spännande. De medför dessutom en rätt stor operation för att kunna få ut stolen...

Skickade in min lillebror, som är byggd som en sparris, när kopplingsvajern skulle bytas.

mvh

jocke

  • Author
comment_53999
Om du får ha relästyrning, kan du säkert koppla brytaren att funka hur du vill...

Vet inte om det är tillåtet (har inte läst regelboken på ett tag). Troligtvis inte möjligt.

Nope, tyvärr nte legalt i heller. Allt i en krets, utan skarvar...

  • Author
comment_54014
Nog tror jag den kontakten är av och på. Men måste väl inte vara så svårt att mäta fram detta. Annars är det sätta en annan kontakt Som fungerar för ditt ändamål.

Berra

Hade det bara varit så enkelt...

Problemet är bl.a. när kopplingen justeras så ska denna brytare följa med. Startspärren sitter så att du måste ha pedalen i botten, men jag har ju justerat så att jag behöver trampa ner så kort väg som möjligt för att snabba upp processen lite.

Håller på att titta på lite olika alternativ, men fortsätt komma med ideér!!

mvh

jocke

comment_54016

Jordar den startrelä eller gör den brygga? Kan inte vara mer avancerad brytare än så, tror jag.

Pedalen i botten aktiverar troligtvis kretsen, medan pedalen frisläppt öppnar den, eller :?::?:

Jag har inte tillgång till elschema på foxar.

Vad säger NHRA-texten om twostep nuförtiden?

  • Author
comment_54045
Jordar den startrelä eller gör den brygga? Kan inte vara mer avancerad brytare än så, tror jag.

Pedalen i botten aktiverar troligtvis kretsen, medan pedalen frisläppt öppnar den, eller :?::?:

Jag har inte tillgång till elschema på foxar.

Vad säger NHRA-texten om twostep nuförtiden?

från nhra.com, 2008 rules revisions:

Stock Cars

Section 9A

Electronics: 8

Page 144 (11/07)

Delay Boxes/Devices: Prohibited. See General Regulations 8:2, 8:8. Add

“Two-step permitted. Two-step must be foot activated through brake pedal, clutch pedal, or pressure switch. Hand release prohibited.”

Jag vet inte hur kopplingsbrytaren funkar, det var därför jag vill kolla här om nån annan använt den. Tyvärr tror jag det blir svårt att använda den som jag vill...

/Jocke

comment_54108

“Two-step permitted. Two-step must be foot activated through brake pedal, clutch pedal, or pressure switch. Hand release prohibited.”

/Jocke

Inte ett ord om hurudan brytare det bör vara- endast att den är

fotaktiverad, eller? (twostep tillåten - handmanövrering förbjuden)

Då kan du ju använda en "aftermarket" som funkar som du vill, eller?

  • Author
comment_54143

“Two-step permitted. Two-step must be foot activated through brake pedal, clutch pedal, or pressure switch. Hand release prohibited.”

/Jocke

Inte ett ord om hurudan brytare det bör vara- endast att den är

fotaktiverad, eller? (twostep tillåten - handmanövrering förbjuden)

Då kan du ju använda en "aftermarket" som funkar som du vill, eller?

Jepp, så är det. Mitt problem är ju dock hur jag ska montera en brytare som bryter vid "rätt" tillfälle. Jag har ju kört 2-stepen med knapp på växelspaksknoppen innan, o nu måste den vara "fotstyrd".

Skitirriterande regeländring.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...