Jump to content

Köra sin bil


Gtttggg

Recommended Posts

Hur ofta kör ni med era Mustanger per säsong? Det har jag undrat över en tid och tänkte fråga av ren nyfikenhet.

1. Vissa kör så ofta de kan.

2. Andra kör knappt nånting (korvkiosken tur och retur)

3. Några startar inte motorn alls utan låter bilen stå år efter år i garaget.

Jag ligger väl mittemellan ettan och tvåan för jag anser att bilar ska köras oavsett märke på sommarklenoden. Har inte köpt Mustang för den ska vara en garageprydnad hela tiden utan bilen ska visas upp också på vägen/bilträffar alt göra egna nöjesturer. Bilar mår bäst av att rulla.

Link to comment
Share on other sites

Jag försöker köra så ofta jag kan och så länge vädret tillåter. Bilen överlever säkert dåligt väder också men jag tycker inte det är lika roligt att åka omkring när det spöregnar.

/Tony

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr inkräktar ju arbetet lite för mycket på fritiden men så fort tillfälle ges så blir det en tur, är det fint väder så tar jag nog ut den någon gång per vecka. Senaste veckan såg ut så här, 29/4 hämtat frugan på kurs,

1/5 Riksettanrallyt, 3/5 Crusing i Vetlanda. Och Smhi lovar ju bra Cabväder till helgen så på Lördag blir det Mussen till Veteranmarknaden i Skillingaryd +lite annat glidande i solskenet. Har kört 1200mil sedan april -05 då jag blev klar med renoveringen.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag har kört 2576 mil på nio år. 286 mil per år alltså. Har varit till Västerås fem

gånger under den tiden. En resa på 128 mil tur och retur. Sen varje helg som

vädret tillåter. Ibland mitt i veckan också varma sommardagar. I fjol när vi

körde PTS blev det ju också rätt många mil.

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Man ska väl inte säga hur många mil man kör. Får då får man väl ingen försäkring på bilen. Men brukar få saftiga soppa räkningar. Körde inte så mycket förra året pga problem. Och i år blir det inte så mycket som vanligt.

Berra

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Kör ca:500 mil året, blir ett par gånger i veckan, ibland

kanske lite mer. 8)

För mig är det främst till olika träffar jag kör, veckoträffen

är ett måste, andra träffar som berör klubbens aktiviteter

är alltid viktiga för mig att åka på. 8)

Resten av träffar får man välja ut då det ibland är fler

änn man hinner besöka. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag borde köra mer men jobbet gör sitt och hunden får bättre plats i Volvon. Har kört 1700 mil sedan inköpet maj 2005. Tyvärr ligger garaget en bit hemifrån så det blir inte så många mil, kör väl bara fina sommardagar trots att det är en modern bil som inte läcker in vatten.

Summa = MAN KÖR ALDELES FÖR LITE....... :evil:

Link to comment
Share on other sites

Frågan berör väl mest äldre mustanger antar jag?

Vi har iaf kört ca 300 mil sedan vi köpte den i slutet av februari. :--

Frågan berör alla Mustanger. ;)

Jag kör inte heller i spöregn utan endast på soliga dagar. Bara om jag är tvungen i så fall när det gäller körning i regn. Enligt mina beräkningar körde jag ca 500 mil ifjol vilket det borde betraktas som normalt om man jämnför med era körsträckor fast då fullföljde jag inte hela sträckan i PTS.

Link to comment
Share on other sites

Man ska väl inte säga hur många mil man kör. Får då får man väl ingen försäkring på bilen. Men brukar få saftiga soppa räkningar. Körde inte så mycket förra året pga problem. Och i år blir det inte så mycket som vanligt.

Berra

Hej Berra!

Jag vet inte vilken försäkring du har men den entusiastförsäkring jag har genom

klubben så får man köra max 500 mil/år. Det kommer jag aldrig upp i. Med andra

försäkringar måste man ju ange hur många mil man kör per år också.

GRATTIS i efterskott på födelsedagen :P:P

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Hur ofta kör ni med era Mustanger per säsong? Det har jag undrat över en tid och tänkte fråga av ren nyfikenhet.

1. Vissa kör så ofta de kan.

2. Andra kör knappt nånting (korvkiosken tur och retur)

3. Några startar inte motorn alls utan låter bilen stå år efter år i garaget.

Ligger nånstans mellan alt 2 och 3:

Cuda: ca 10-50 mil / år max. Ibland 0-5 km

Roadrunner: Max ca 100 mil / år. Ibland knappt alls.

Mustang ca 10-200 mil / år (varav jag själv ca hälften).

Körda km. har inget med soppapriset att göra....

Link to comment
Share on other sites

Kör endast på sommaren, bara när vädret är ok, ibland till jobbet, dvs oftast ren nöjeskörning. Kan sätta mig i bilen en kväll och bara köra en 20 mil utan problem. Vet inte, nått knas är det nog på mig !

Får således ihop ca 1000 mil/sommar, har hittills hunnit med 3000 mil. Och nu är det nog dags för en liten kvällstur !!!

Link to comment
Share on other sites

Kör endast på sommaren, bara när vädret är ok, ibland till jobbet, dvs oftast ren nöjeskörning. Kan sätta mig i bilen en kväll och bara köra en 20 mil utan problem. Vet inte, nått knas är det nog på mig !

Får således ihop ca 1000 mil/sommar, har hittills hunnit med 3000 mil. Och nu är det nog dags för en liten kvällstur !!!

Helt rätt tycker jag! Enligt mina beräkningar kommer vi upp i strax över 1000 mil i sommar. Bilen är ju till för att användas, det är ju ingen större njutning att ha den i garaget. :--

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...