Jump to content

Däck tar i skärmkanter


Recommended Posts

Jag har precis köpt ett par American racing TT2 17X7 fälgar med kumho 225/45 17 däck. Problemet är att däcken tar i skärmkanterna i fram i ovankant.

Fälgarna är standardfälgar och ska passa. Finns det någon annan på forumet som har samma problem?

Bilen är inte ens sänk men det tar ändå i när man svänger och kör i gupp samtidigt. Det är värst på vänstersidan, men skärmarna sitter lika långt ut om man mäter från balken.

Firman jag köpte fälgarna av föreslog att jag skulle sätta på 215/45 däck istället.

Vad kan det va för fel?

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr visar det sig att man inte kan lita på American Racings tabeller om vilken fälg som skall passa till en viss bil.

Jag har bytt till hårdare fjädrar samt lättat bilen minst 50 kg framtill men ändå funkar inte 15" A.R.-fälgar med 225/60 - däcket tar i skärmkanten om man pressar bilen.

Provade med 205/65 på framhjulen och det går till nöds.

Bilen är hög fram och jag skulle vilja sänka den 1-2" men det kommer inte att funka om jag inte först rullar upp skärmkanterna (inget man längtar efter).

Lasse B

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Bilen är väldigt mjuk i fjädringen.

Däcken kanske tar i skärmkanterna på alla mustanger när fjädringen säckar ihop? Någon som har beg fjädrar i bra skick?

Skivorna sitter ju bultade innanför navet så dem borde ju inte vara problemet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...