Posted May 13, 200816 yr comment_54074 Nån som har nåt tips på hur man löser vevhusventilationen på en 5.0 med dubbelturbo? Är en av några småsaker som är kvar att lösa före uppstart.Samt tips på lämpliga tändstift till samma motor.Mvh/
May 15, 200816 yr Author comment_54177 Hur gör ni som åker med kompressor med vevhus ventilationen?Kan ju inte gärna ha den i insuget längre (om inte det finns nån bra backventil som tål lite tryck).Funkar det med catchtank eller "breaders" eller vad?
May 15, 200816 yr comment_54188 Hur mycket ska du ladda?På min har jag en backventil som kommer från bromservo slangen på en honda. Det fungerar utmärkt, dom pallar upp till 1 bar iaf. kör 0,4-0,5bar ladd på min 5,0:a
May 15, 200816 yr Author comment_54205 Okey det lät smart, kommer troligen själv ladda runt 0,4-0,5 (0,6-0,7 som max med boost controll knappen intryckt, som får bli en liten överraskning för motståndet).Men denna har väl du då på höger kåpa, hur har du isådant fall gjort med vänster som original går till filtret?Vad kör du med för T-stift?
May 16, 200816 yr comment_54232 Men denna har väl du då på höger kåpa, hur har du isådant fall gjort med vänster som original går till filtret?Ska inte behövas något konstigt, motorn ska bara ta in friskluft där, antingen med slang från luftrenaren som Du skriver, eller via ett oljepåfyllningslock som är öppet mot atmosfären.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.