Jump to content

Remskiva 1968-302?


hardtoppen

Recommended Posts

Behövde ny undre dubblespårs remskiva till min 302- 68 och skickade efter en.

Nu har den kommit och den är Ø 170mm.

Min original (?) är Ø 155 mm.

Mellanrummet mellan den undre skivan och övre remskiva på vattenpumpen rör sig om ca 5mm i på monterat läge, så den nya går ej att använda.

Säljaren hävdar att jag har fått rätt skiva. Har han rätt?

:?

Link to comment
Share on other sites

Jag har två möjliga remskivor, en tvåspårig med dia 155 mm numret är C7OE-6312A), och en trespårig, där de inre två spåren är 155 mm (inget synligt nummer.

Tricket med remskivor brukar alltid vara djupet!! Dessa har ett totalt inre djup på 70 mm och totalt yttre på ca 75.

Den tredje spåret bygger förstås på en del, men jag tror inte att det stör, oavsett att det är större än de andra två.

Link to comment
Share on other sites

Jag måttade lite snabbt med en tumstock på min bil, visserligen en 289 men av 1968 års modell och tämligen oskruvad. Den nedre remskivan är tvåspårig och 155 mm stor. Remskivan på vattenpumpen är också tvåspårig (det sitter servostyrning på bilen) och är ca 160 mm i ytterdia. Mellanrummet mellan remskivorna är bara 3-4 mm skulle jag gissa, det var lite svårt att se uppifrån.

Link to comment
Share on other sites

Hej

tack för era svar, det verkar då som att min säljare har fel och har skickat fel storlek till mig. Ska undersöka läget med säljaren och även om din är ok att använda fast66. Återkommer till dig i ärendet.

:( l

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...