Jump to content

Stay Cool


Gäst

Recommended Posts

Gäst

Ja att äga en Musse - det är terapi - inget blir som du tänkt dig.

Tänk att allt kan hända........ och ibland gört det det. :)

Dagens tur till Bilprovningen i Vetlanda - i solsken och äggmacka vid Algunnen - så fantastiskt kan livet vara.... :lol:8):lol:

Inga problem vid besiktningen - kompressor och dubbelturbo - ja allt vara bara bra....... En go inspektör - som slapp bli hundbiten - ja hot kan uttryckas på olika sätt.... :roll::roll::roll:

Startar upp Cobran för hemfärd mot Lammhult - snutfritt - på alla rakor - osså. :twisted:

Va nu då :?: - ormen hugger inte på alla 8a.....????? Det rycker och bubblar lite här och där.... :(

Nu kommer Musseägaren fram .... den analytiske och ständigt lugne - när kärran beter sig underligt... Jo det är ju inte ovanligt.... vältränad helt enkelt :o

Hur ska det gå? Kommer jag hem? Oj nu gick den bra ett tag.... satan - max 60 i uppförsbackarna.... Är det höga varv som gäller? eller låga? :shock:

Jorrå nog hinner man undra... de sista 3 milen alltid. :?

Ja vad var problemet? När jag kom hem så hittade jag felet - och det kan hända DIG!!!!! :roll::roll::roll:

Så nu blir det frågesport...... :P

Vad var problemet - med en 5.0 som inte gick rent. Hackade och ville inte vara med på alla 8:a ????? Som just varit på besiktningen i Vetlanda... ;)

Link to comment
Share on other sites

Cobran fick kanske vittring av KenneBell skruv till femnollan ca 1 km från bilprovningen ;)

Spottande femnolla och just efter bilprovning låter skumt... Skulle ju kunna tänka sig att man strax efter man rullat ut ha stannat - tatt ur spouten och ställt på tändning sen glömt sätta i den igen - kanske... Då skulle jag tänka mig att snoken inte vill resa sig med fix tändning på 10 grader...

Link to comment
Share on other sites

Gäst

Ledtråd: Besiktningen har säkert inget med detta lilla problem att göra...

Det är enkelt - och kan hända de flesta....

Link to comment
Share on other sites

Gäst

Tändhatt som legat mot grenröret (Header) och vill visa sin gnista där istället.

Jepp - så enkelt var det...... å ny tändkabelsats får det bli.... :oops:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...