mnilsson December 30, 2003 Report December 30, 2003 Har precis börjat plocka med en cab-66 som kommer att behöva en hel del ny plåt. När man blästrat under och inuti, har ni nåt tips på en bra grundfärg? Citera
Pelle cmc 375 December 31, 2003 Report December 31, 2003 Det beror på vad du ska ha för täckfärg. För att få bästa resultat ska man hålla sig till samma produkter. Fråga hos en färghandlare, gärna en som du vet levererar till billackerare. Själv håller jag på att totalrenovera en 64½ cab och den har jag lackat invändigt och under med Nordsjö Pansarol, det är egentligen ingen färg för bilar men den ger ett bra rostskydd, kan både penslas och sprutas, lacknaftabaserad, bra när man sprutar i garaget. Men du kan inte gå på den med en två komponenttsfärg.Så har jag gjort, rätt eller fel? Det beror på vad man är ute efter, nu har du fått ett tips, bestämma får du göra själv, men hör gärna med en lackerare. Häsln Pelle(med mussen på slutlackering) Citera
matteponken December 31, 2003 Report December 31, 2003 Halloj!själv så använder jag Hagmans 2 komponentiga poxeyprimer som grund färg på blästrade ytor..ska spruta hela min kaross efter blästringen med denna..sedan är det bara att spackla där det behövs för det fäster på denna färg Citera
MadMac January 11, 2004 Report January 11, 2004 I hjulhus & golv har jag använt blymönja & 2komponents epoxy som man har till botten på fartyg. Tror inte det ska rosta där. Citera
Lars Oscarsson cmc383 January 11, 2004 Report January 11, 2004 Hej.Kolla alltid med lackfirman som du skall lackera bilen hos.Det har nämligen vid ett tillfälle för mig slutat med attlackfirman fick slipa bort alla grundfärg och lägga på nydå den grundfärgen som jag annvände inte funkade medtopplacken. :wink: Citera
Recommended Posts