Jonasm May 27, 2008 Report Share May 27, 2008 Vet ej om de blev på rätt tråd.Är de nån som har provat att tanka E85 i era Mustanger? ja menar då dom äldre Mustangerna.Har själv prövat de i en gammal Audi 80 -86. Blandade då 30/70 och de gick bra. Funderar nu på desamma i Mustangen med 289a, men törs inte ricktigt. mvh Jonas Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingo May 27, 2008 Report Share May 27, 2008 Etanol ska man dricka.. Varför vill du köra på e85?,Kostnaden för bensin är ju försumbar på en hobbybil.Däremot om bilen har extremt hög komp eller annan trim så kan det ju kanske vara ide.Häll upp lite E85 i ett glas och skåda in sörjan..Det gör att jag är skeptisk i varje fall..Tänk på den gamla goda tiden när det fann 103 oktan och bensinen inte bestod tillhälften av omkrackad fotogen Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMC 1061 Berra May 27, 2008 Report Share May 27, 2008 Tror inte att det är så bra i en gammal stötstångs motor. Det är skillnad på ventilsäten i nyare motorer. Alcohol tvättar torrt så jag är skeptisk till att använda sådanna bränslen i min motor. Kan kosta mer än det smakar.Berra Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm May 27, 2008 Author Report Share May 27, 2008 Ja då var de ungefär som ja trodde, att de skulle vara. BENSIN är de som gäller Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts