Jump to content

Lager till "magnet kopplingen" i AC:n


busse

Recommended Posts

På väg hem efter att min tjej köpt bilen så började det låta illa och det visade sig att det var AC:n som lät illa. Då vi la av remmen så upptäckte vi att det var remskivan som lät illa då man snurrade på den, jag förmodar att det är ett lager där som har skurit efter 90 mil på raken. Går det att bara byta nåt lager i magnetkopplingen eller måste man byta ut hela kopplingen?

Link to comment
Share on other sites

inget att förlora, pressa isär och gå till momentum har du lite tur så har dom lager!!

Exakt vad jag tänkte, Momentum brukar ju ha bra med olika lager.

Link to comment
Share on other sites

Inget lager hos Momentum, är det USA som gäller då? Jag funderar på att beställa från CJ Pony Parts, nån som har erfarenheter att beställa grejer därifrån?

Link to comment
Share on other sites

Inget lager hos Momentum, är det USA som gäller då? Jag funderar på att beställa från CJ Pony Parts, nån som har erfarenheter att beställa grejer därifrån?

Prova med PA hydraul (fd Spectra) dom har det mesta i lagerväg uppe i Malmberget till rätt pengar oftast.

Link to comment
Share on other sites

Visst borde detta vara rätt, detta måset väl vara lagret i magnetkopplingen till AC:n? http://www.parts123.com/parts123/yb.dll?parta~partsort Fick detta svar från Cj Pony parts då jag frågade om mått på lagret.

"I do not have this part in stock to measure. However, I looked our A/C supplier catalog and they only sell 1 bushing, if you need the bushing for the idler bracket/pulley. Let me know."

Nu blev jag osäker på vad som menas med "bushing for the idler bracket/pulley", är det rätt lager?

Link to comment
Share on other sites

Idler pulley är spännhjulet till remmen, så det är väl inte det lager som du söker.

Nej tur att jag inte beställt då. Prövade tipset som mahas gav och ringde PA hydraul i Gällivare i går men då hade dom stängt, testade nu på morgon och då skulle dom kolla upp det hela efter två timmar ringde dom upp att dom kunde fixa fram ett lager till i morgon för drygt 200 kr.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...