Tobias CMC1505 June 6, 2008 Report June 6, 2008 Det är mycket som händer nu, allt på en gång helst! Har lite funderingar över Edelbrock Power Package.http://www.jegs.com/p/Edelbrock/760264/10002/-1/10187Som utlovar att ge 367 häst på en 302 maskin.Vilket jag då är lite skeptisk till men rätt förgasare osv så kan man nog kommaupp i dom krokarna.Har ju också funderingarna på att trycka i en 460 maskin, men då kommer sakenmed att den drar så förbannat mycket mer sås. Vilket inte är så bra då jag gärna villkunna åka på träffar runt om i Sverige utan att bli pank.Men som sagt, det jag undrar mest är ju då om kolvar etc kommer ta alldelsförmycket stryk med dethär paketet (man vill ju inte åka runt och vara orolig för maskin). Isf kommer jag bli tvungen att byta ut hela allt och då kan jag lika gärna trycka i en 460 maskin känns det som.Är dethär något trim som ni duktiga rekommenderar eller ska jag byta till 460 på en gång? Vill ha lite mer hästar men samtidigt ska det inte kosta en förmögenhet att ta Mussen 45mil.Tack på förhand !PS. Blev tvungen att slänga in en bild på dagens bondmekning.Åkte till bror och lånade svetsen å ordnade avgassystemet. (Vet inte vad jag ska säga om det som satt på)Samtidigt så blev det nya styrleder och lite nya bussningar. Citera
pools June 7, 2008 Report June 7, 2008 Hej!Har inga åsikter om din fråga. Men, jag ser inga pallbockar på bilden?DU ANVÄNDER VÄL PALLBOCKAR Pruta ALDRIG på säkerheten när du lyfter upp bilen Ska man jobba underbilen, måste man avända bockar!Mvh. Citera
Tobias CMC1505 June 7, 2008 Author Report June 7, 2008 Haha, tänkte nästan skriva att jag tog bilden precis när jag fått upp den på domkraftenoch ställde därefter dit pallbockar. Men det är lungt, säkerhet går i första hand. Citera
Radioman June 7, 2008 Report June 7, 2008 Yttrar mig bara för att jag är glad och har skrivklåda idag (en aning rödvin är också närvarande)Jag har inga åsikter om dina funderingar men 302 trimpaketet låter väl trevligt? Det sliter väl mer på motorn och resten av linan bör vara friskt för att ta emot erbjudandet. Men annars är det väl OK ?Det jag är mer nyfiken på är det andra alternativet. Går det att få i en 460 i en mach 1 utan "ganska avsevärda modifieringar"?Alltså "Byta till en 460 på en gång?" låter spännande . Vad jag förstår är våra motorrum lika stora. Jag kan då absolut inte få i en bredare motor i min Cougar än en 351 Cleveland. Fast det finns ju 429 or förståss, som skall gå ner.... Men en 460 ? Jag har sett Ford Torino med 460's under huven. Den har dock ett mycket bredare motorrum. Citera
Bobbe cmc 2103 June 7, 2008 Report June 7, 2008 429 och 460 är samma motor på utsidan. 385-familjen.Det som skiljer är vevaxel,stakar och kolvar.Och som sagt,429:an finns som standard i 71:an Citera
Radioman June 7, 2008 Report June 7, 2008 Är detta sant?I så fall, är en 429 (och) 460 större än 351 Cleveland på bredden? Hur mycket?Jag förstår inte hur man skall få ner det i en vanlig 70 mach 1. Byta tändstift?Det är redan med en 351'a och headers ett helvete på jorden att få dit. Dock en barnlek på en Torino. Citera
pools June 7, 2008 Report June 7, 2008 Hej!Med risk att ge mej ut på väldigt tunn is nu, så vet jag i alla fall att Cougarnoch Mustangen är byggda på samma chassi. 67 gjorde man Mussen, ochCougern, bredare för att få plats med big block motorerna, 390 och 428. 429 och 460 är samma block, men om den är bredare än 390, 428 vet jaginte. Vad jag tror, är ändå att 429, 460-blocket är en modernare, ellernyare block och då har en mindre V-vinkel än det äldre blocket. Men, somsagt, nu är jag ute på hal is. Och det är en intressant fråga, jag hoppas, ochvet att vi kommer att få svar på den.Berra kanske har ett svar?Mvh. Citera
Bobbe cmc 2103 June 7, 2008 Report June 7, 2008 Är detta sant?I så fall, är en 429 (och) 460 större än 351 Cleveland på bredden? Hur mycket?Jag förstår inte hur man skall få ner det i en vanlig 70 mach 1. Byta tändstift?Det är redan med en 351'a och headers ett helvete på jorden att få dit. Dock en barnlek på en Torino.Inte i en 70:a ,men i 71:a får den plats utan problems Citera
Stefan cmc 1169 June 9, 2008 Report June 9, 2008 Hej Med facit i hand hade jag köpt en motor till o byggt om vid sidan om.Då kunde man varit ute o kört när det var väder och det har det varit.Köpte detta paket med en 650 gasare.Sen tillkom balansering ny packningar oljepump förstärkta bultar till veven o ramlagren nya kolvar för att höja kompet rullvippor var inte heller med, färg hit o färg dit samt säkert något annat som jag glömt, hamnar säkert på budget + 10000. Citera
Tobias CMC1505 June 10, 2008 Author Report June 10, 2008 ...Tack för att du delar med dig av ditt missnöje! Näe men det låter ju inte så roligt, speciellt då man utgår från en budget.Förhoppningsvis så finns det kanske någon 460 eller 351c till salu i vinterså får köra på det istället.Tack ! Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.