January 27, 200916 yr comment_67166 Hej.Ja så är det, som du ser på bilden som är inlaggdfinns även med dubbla plåtar, varför har jag inte förstått. Men du har väll gjort som på bilden jag lånat frånnätet.
January 27, 200916 yr comment_67169 De tidiga 71 orna hade dubbla plåtar,vilket ersattes med en enkel plåt senare.
January 27, 200916 yr Author comment_67171 Hej.Ja så är det, som du ser på bilden som är inlaggdfinns även med dubbla plåtar, varför har jag inte förstått. Men du har väll gjort som på bilden jag lånat frånnätet. Exakt sådär sitter mitt också monterat, men när THOMAS nämnde att det satt dubbla plåtar på dom tidigaremodellerna så ringde det en klocka. Min är ju faktiskt smälld vid import och det kan faktiskt vara så att öppnaren inte tillhör bilen.Aja, får försöka lösa det på något vis imorgon.
January 28, 200916 yr Author comment_67181 Den som söker finner. Satt tydligen bara i nedre hålet förut då.Och såklart har du rätt Lars, ska upp till garaget nu och snurra lite plåt.
January 29, 200916 yr Author comment_67237 Tack för svaren och hjälpen, nu är det ordnat iaf!Idag har jag monterat kardanaxeln, blev dock tvungen att åka och köpa ett nytt knutkors.Dom hade inget inne men efter en stund så ringde det en klocka hos gubben och så sprang han iväg in pålagret och ordnade fram knutkors i samma dimension fast till Volvo.Bara hoppas på att Volvo håller vad dom lovar nu!Egentligen skulle jag haft en webbcamera i garaget när jag tänker efter.Idag har jag klättrat på motorn och letat efter en mutter som så fint ville slinka in i Insuget.Det blev antingen klättra eller skruva loss allt och ta bort insuget. Hum? Nu är det bara trummorna bak kvar samt avgassystem sen så är bilen fit for fight igen. Woohoo !... ...3 Månader förtidigt.
January 29, 200916 yr comment_67241 Hej.Jodå jag köpte alltid knutkorsen till volvo 140 o 240 imitten på kardanaxeln, fanns på OK förr då det var lite svårare med reservdelar, funkade lika bra eftersom det var samma modell och fabrikat som till USA bilar.
February 2, 200916 yr Author comment_67401 Nu skulle jag faktiskt vilja säga att bilen är.. KLAR! Även fast jag måste byta Huvudbromscylinder och dit med avgassystem.Samt att huven och fronten ska justeras in efter varandra.Men sånt pratar vi inte högt om. Långt bak i tråden gjorde jag en före bild på hur det såg ut.. och såhär blev det tillslut. Synd att allt är så skitigt bara.Before and After;AC Klistermärket åkte dit också då det finns planer på att sätta dit ett system till sommaren. Hard work work.Ny framvagn på posten, woho!Roooost.Nu är inte alla bilder från idag när allt är monterat men ni får ju en uppfattning av hur det ser ut iaf. Jag är nöjd och det är tamefasen huvudsaken. Stort tack till Lars Oscarsson och alla andra som hjälpt mig under projeketet!
February 2, 200916 yr comment_67405 Det ser ju grymt fint ut det där Tobias.Hoppas en annan får tummen ur och får lite fart igen. Dynamaten blir klar denna vecka likaså intrumentet som har km konverterats Sen tar ljudbiten vid nästa vecka nu när man tar bort V8 sången med dynamat får man väl sätta in en popmaskin. Dold eller inte det är just nu frågan.Högtalare i dörrar, baksidor och bas i skuffen är tanken sen får vi se vad det blir av det
February 2, 200916 yr comment_67406 Hej.Nej klar är den inte, så har i allafall jag fått höranär jag sagt det om minna fixanden, men den ärkanske klar för i år. Det blev jäkligt bra det du gjort, jag är övertygadom att det också är ett bra jobb gjort, som sagtJÄTTE BRA JOBBAT och du snyggt blev det.
February 3, 200916 yr Author comment_67429 Tack så mycket !Och nej bilen blir nog aldrig klar.. igår satte jag mig och skruva ner instrumenteringen och började kopplaom högtalare. Har lite nya planer där, går ju faktiskt att klämma ner två istället för en om man vill, verkligen vill. Sen så ska jag ju in med 3punkts bälten bak, smörja upp fönsterhissen på passagerarsidan, ljudisolera den dörren,ordna matta till bakluckan, vinge bak, 3 punkts bälte fram.. Ja listan blir bara längre och längre.Men, renoveringen for now är nästan avslutad.
February 6, 200916 yr Author comment_67614 Lägesrapport; Väntar på våren. Kom på en grej.Denna hängde bara innan renovering också, vad är den till?Har kollat elschemat.. Mene joråsåatte. Jag är snickare, inte elektriker. Enda som inte funkar och saknas är fönsterspolningen, kan det vara denna de?
February 6, 200916 yr comment_67623 Nej inte till spolningen,min hänger också där men vet inte vad den är till
February 6, 200916 yr comment_67635 Hej.Hänger lika dant, på min bil alltså, jag har inte kollat upp den kabeln ännu, nu fick jag något att göra också.
February 7, 200916 yr Author comment_67679 Ahaa, då behöver jag inte vara orolig för att kardansnörets vacummodelator går sönder då. Hade varit skoj å veta vad den är till faktiskt.
February 8, 200916 yr comment_67691 Har bestämt för mig att den är till den elektriska tomgångs ventilen.Satt ej på alla. Har förmodligen rationaliserats bort på de flesta andra.Om du mäter på den så har du nog 15 spänning (tändspänning) på den.Brukar använda den när jag monterar ignitor för att få 12 volt.
February 27, 200916 yr Author comment_68657 Tuuuut tuuut !Nu får det bli sommar så man kan ta ut och tvätta besten.
February 27, 200916 yr comment_68674 Häftigt då är vi ett par som är klara för sesongne 2009. Använde den underliga elkabeln som vi språkade omtidigare, passar jäkligt bra att strömförsörja elchockenoch ignitorn.
February 27, 200916 yr Author comment_68676 Tar du med dig bilen till Norge?Absolut, men att omregistrera den osv väntar jag med tills vi ser hur det går.
March 1, 200916 yr comment_68770 Tar du med dig bilen till Norge?Absolut, men att omregistrera den osv väntar jag med tills vi ser hur det går. [/quote:3orudwz5]Ska du flytta til ditt vakra grannland John
March 1, 200916 yr Author comment_68786 Ska du flytta til ditt vakra grannland JohnJo nu ska jag till Fredrikstad och driva med norrmän.
March 1, 200916 yr comment_68789 Ska du flytta til ditt vakra grannland JohnJo nu ska jag till Fredrikstad och driva med norrmän. [/quote:3399vaqn]Då blir vi jo nesten granne? Bor några mil från Fredrikstad.John
March 5, 200916 yr Author comment_69066 Svetsat avgassystem och nya slutrör (3").Lite polering på det här så kommer dom rostfria slutrörena skina som kromet. Laddar Mp3-spelaren. Snart jäklarns är det dags!