June 18, 200817 yr comment_56345 Har rejäl soppa förbrukning!! ca 4 lit/milen. Har msd pn8584 ignitor med 6al box. Har kollat runt lite och är detta igentligen bra vid normal gatkörning. Är det bättre att köra med vacum styrd tändkurva??Det går ju att byta fjädrar etc för att ändra förställnings kurvan. Fugge holley 750 vac.Vet att det är i största laget när man inte kör mer än 6000varv två gånger per sommar. Men hur många steg kan man ta ner munstyckena utan att gå för lågt? Enligt beräkningar skulle man ju klara sig med 610cmf. Har 2hg vacum på tomgång 22hg vid 3000varv. så kan man plugga tillskotts ventilen helt lägsta som finns är ju 3,5hg.Många funderingar inga klara svar.
June 18, 200817 yr comment_56352 Vad har du för motor? Jag kör min min 351w med en 600cfm Holley DP. Tror det är i den änden du skall justera för att få ner förbrukningen.
June 18, 200817 yr Author comment_56363 Vad har du för motor? Jag kör min min 351w med en 600cfm Holley DP. Tror det är i den änden du skall justera för att få ner förbrukningen. 351w 69-74 292h cam portade org toppar. wiseko? 11,1 kolvar
June 19, 200817 yr comment_56369 Hej Bullen. Jag kör med en 351a Msd 6al box org brytar lös fördelare, portade org toppar med cheva ventiler, 10,5 i komp, torker2 insug, hyd kam med degrees 0,50 på int 236 exh 240 lobe 110 lift 0.50 ,520. 526, förg holley 830ad. 3,50 i bakaxeln 5 vxl låda. ligger ca två liter på landsväg. Tyclker det är okay.Berra
June 19, 200817 yr comment_56418 Hej Bullen. Jag kör med en 351a Msd 6al box org brytar lös fördelare, portade org toppar med cheva ventiler, 10,5 i komp, torker2 insug, hyd kam med degrees 0,50 på int 236 exh 240 lobe 110 lift 0.50 ,520. 526, förg holley 830ad. 3,50 i bakaxeln 5 vxl låda. ligger ca två liter på landsväg. Tyclker det är okay.BerraJag hörde på "byn" att du skulle byta toppar till aluminium. Dåryker väl dessa HEMSKA ventiler, eller?
June 20, 200817 yr comment_56455 Men jag tror nog inte det sitter några Ford ventiler i dom nya heller.det kanske är Pontiac för dom har denna storlek på ventiler. men jag vet inte säkert.Berra
June 20, 200817 yr comment_56459 Jag har med cheva-ventiler (inte skeva ) i minta toppar. De är ju större, alltså måste det ju vara bättre trots allt. Storleken HAR betydelse! (Har jag hört)
June 20, 200817 yr comment_56483 Ja Mr turbo det är inte bara storleken i detta fall. Isjälva verket så är det släpp vinkeln på cheva som är så mycket bättre än ford. Om du tar en org Ford ventil och en org Cheva så ser du den stora skillnade på skaftet som går ner mot tallriken. det är den som är släppvinkeln. Enlegt våran store legend som är död Grottis. Det är han som portade och gjorde iordning mina toppar. Det ända han inte gjorde var att gänga stödbulten.Det gjorde en annan person. Och det blev lite problem efter det. Men det är överspelat nu. Ha en glad och trevlig midsommar.Berra
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.