Jump to content

Recommended Posts

Tjena!

Lite tjatigt ämne kanske men jag är osäker på vilka fälgar som faktiskt passar 100% på min 70 HT.

15 tum med 8 tums bredd är vad jag tänker.

Osäkerheten är kring bredd och spacers. Vad jag har precis under luppen är fyra Outlaw I (5x4.5 med -19 offset).

Länken till ebay-objektet är:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... :middle:us

Kan någon bekräfta att dessa passar eller inte ?

Tack på förhand!!

Tack Tommy!

Det var denna jag letade efter men hur jag än sökte (tyckte jag :? ) så hittade jag inte ett gammalt inlägg med denna bild i.

Tack igen!

P.S. jag är total däckamatör och har trots denna bild från dig inte 100% grepp på backspace och vad offset innebär på en äldre bil. Som jag kan se det så finns det dock bara en variant på 8 tum (offset -19 , backspace/backside 3 3/4) som passar rent bultcirkelmässigt i listan över outlaw I. Går man upp på 10 tum bak så blir offset -38 (mm??) och backside 4. Innebär detta att det breddar mest utåt ?

Tacksam för hjälp och rättningar!

• 2 weeks later...

Hej!

Jag fick ju tag på fyra fina begagnade fälgar och satte på 235:or på dessa. Idag upptäckte jag dock att det tar i lite när man svänger mycket. Det är främre "valance" som hugger i lite. Är detta ett vanlig problem och det kanske är så att man bör justera lite i plåten för att undvika detta ?

Bilen saknar visserligen det lilla plåtstaget så det kan ju bero på att plåten inte trycks tillräckligt utåt men jag är ändå inne på att jag ska knäcka in plåtkanten lite ?

Hej!

Jag har också haft samma problem på min -68:a. Jag ändrade castervinkeln

lite. Har inte märkt nån försämring i väghållning.

Mvh.