mnilsson January 5, 2004 Report January 5, 2004 Hej,är det nån som vet hur man demonterar stoppningen på instrumentbrädan (66-a)? Är den limmad?mvh, Mats Citera
jorsei January 6, 2004 Report January 6, 2004 Hej.Den sitter med fyra skruvar.En på varsin sida och två i mitten.Kan va lite trångt att komma åt.Jorma Citera
rossander January 6, 2004 Report January 6, 2004 hej! när jag tog loss min instrumentbräda fick jag använda milt våld, jag tror att den var limmad också. Citera
fast66 January 7, 2004 Report January 7, 2004 på 66an sitter ett par förstärkningsplåta punktade i instrumentbrädan under instrumentstoppningen för att den inte ska "säcka ihop". dessa gör att den kan vara trög att dra av. Om jag minns rätt måste man dra den mot sig, efter att ha lossa de fyra skruvarna som nämnts, samt tagit bort listen mot vindrutan (den som är sååå kul att montera sedan ;-) )Tag det bara lungnt och försiktigt. Citera
Fredrik fd 863 January 20, 2004 Report January 20, 2004 Lite sent tips, men det kanske hjälper nån annan.För den sitter väl inte fast med högtalar-gallret i framkant väl?Observera att du trycker ut bultarna inifrån som sitter på höger/vänsterkanten inte drar, för de kan hänga sig på gängorna då sabbar du det ingjutna plåtblecket i brädan./Fredrik Citera
Recommended Posts