Alabama Grill June 28, 2008 Report June 28, 2008 Jag vill hitta en firma som jag kan köpa stripes av och få dessa påmonterade. Någon som har nått tips på företag som åtar sig hela uppgiften? Stockholm, Gästrikland, Hälsingland och Dalarna funkar bra. Citera
CMC 1061 Berra June 28, 2008 Report June 28, 2008 Du kan prova med System text i Stockholm. dom klarar det mesta.Berra Citera
pineman June 29, 2008 Report June 29, 2008 Kommer inte ihåg firmans namn, men dom ligger i västerort, typ hägersten. Kolla med Exclusive Cars dom bör veta.. dom gjorde ett bra jobb tycker jag... Citera
Alabama Grill June 29, 2008 Author Report June 29, 2008 Kul för dig. Gör jag det själv kommer det bara att bli fel med risk för hjänblödning som följd. Citera
RoTe June 29, 2008 Report June 29, 2008 Jag satte på mina själv, hur skoj som helst.Försök inte ta bort dom själv bara. Citera
*Micke* July 10, 2008 Report July 10, 2008 Jag var ut i garaget och monterade sidostripes i dag.Special beställde, så färgen passar dom lackerade stripsen .// Micke. Citera
Alabama Grill July 10, 2008 Author Report July 10, 2008 Var beställde du dem i från? Snyggt som f.n för övrigt Citera
*Micke* July 10, 2008 Report July 10, 2008 Jag beställde från www.dekaltrim.nuDet var Clas på deklatrim som fixade och skickade hem olika färgprover till mig, så jag kunde se vilket som passade bäst på bilen.Jag valde bort texten står igentligen Mustang GT på dom stripsen. Men fick både med och utan text, så jag kunde välja men det blev utan text. (Har med om jag ångrar mej ).// Micke. Citera
CMC 1061 Berra July 11, 2008 Report July 11, 2008 Dom som ligger i Västerort. Ligger i Barkaby industriområde och heter Brareklam. Man åker av från E20 mot Barkaby svänger sedan vänster upp för en lång backe kommer till ett rödlyse. Svänger Vänster. Då ser man det ligger på höger sida. Före motrodepån.Berra Citera
Jocke Ö August 5, 2008 Report August 5, 2008 Håller på att byta stripes på min kärra. Skulle behöva demontera spolarmunstycken samt "gälarna" på huven... Är det någon som kan svara på om clipsen som håller upp "inredningen under huven" är engångs (känns så), eller om dom håller när man väl får bort dom? Känner någon till var man snabbt kan få tag i nya om det behövs?JockeGT 500 -07 Citera
Alabama Grill August 5, 2008 Author Report August 5, 2008 Ursäkta, kanske dum fråga, men varför ska du byta? Bilen på bilden ser ju kanon ut! Citera
FastMagnus August 5, 2008 Report August 5, 2008 Håller på att byta stripes på min kärra. Skulle behöva demontera spolarmunstycken samt "gälarna" på huven... Är det någon som kan svara på om clipsen som håller upp "inredningen under huven" är engångs (känns så), eller om dom håller när man väl får bort dom? Känner någon till var man snabbt kan få tag i nya om det behövs?JockeGT 500 -07finns en speciel clips tång att köpa på alla välsorterad till behörs butiker kan fungera Citera
Jocke Ö August 5, 2008 Report August 5, 2008 Ursäkta, kanske dum fråga, men varför ska du byta? Bilen på bilden ser ju kanon ut!Jag gillar inte att stripen inte går runt kanterna utan slutar ca 5 mm innan. Sen tycker jag att färgkombinationen är lite för snäll... Citera
Alabama Grill August 5, 2008 Author Report August 5, 2008 Ok, vad hade du tänkt för kombination då? Citera
*Micke* August 5, 2008 Report August 5, 2008 Ursäkta, kanske dum fråga, men varför ska du byta? Bilen på bilden ser ju kanon ut!Jag gillar inte att stripen inte går runt kanterna utan slutar ca 5 mm innan. Sen tycker jag att färgkombinationen är lite för snäll...[/quote:2maudso9]Snäll... Tycker den är lik en annan snygg Musse Citera
RoTe August 6, 2008 Report August 6, 2008 Berätta gärna hur lätt du får av dekaltjafset sen... Jag tycker det är hädelse att klistra på dekaler. Ska man ha stripes ska det vara lackat. Plastdekaler blir bara fula, matta och sabbar bilens lack iom att den inte åldras jämt. Citera
Jocke Ö August 6, 2008 Report August 6, 2008 Hoppsan, jag ber om ursäkt för min hädelse... Jag får väl skylla på att jag är nybörjare här och inte visste bättre... *Micke* vit bil med blå stripes ÄR snyggt! Som jag skrev tidigare så tyckte jag att passformen var dålig. Sen fick jag en idé som jag ville testa, blir det inte bra så är det ju bara att slabba på nytt dekaltjafs... Citera
Roger P 2196 August 6, 2008 Report August 6, 2008 Blått är heltklart det snyggaste alternativet på en vit kärra. Och visst är det snyggt med tejpade mussar, hör ju liksom ihop lite grann. Fast visst är det strået snyggare med snyggt lackade grejjer... Citera
Alabama Grill August 6, 2008 Author Report August 6, 2008 Om du vill göra din bil tuffare är det väl inte stripes du ska byta färg på, utan då ska väl du lacka den helt i mattsvart? Att bara byta färg på stripsen gör ingen bil tuffare. Så tycker jag i alla fall. Citera
Jocke Ö August 6, 2008 Report August 6, 2008 Det är väl ingen som har sagt att en bil blir tuffare av att bara byta stripes? Jag hittade denna tråd om just stripes och ställde en liten fråga om clips... Citera
Alabama Grill August 6, 2008 Author Report August 6, 2008 Helt ok! Du bestämmer kompis! Men det är fritt o tycka vad man vill. Citera
MR August 6, 2008 Report August 6, 2008 länk http://www.allfordmustangs.com/artman/p ... nter.shtml Citera
Recommended Posts