Jump to content

Recommended Posts

Är riktigt riktigt sugen på att köpa en en mustang GT från 05 eller 06.

Jag vet att jag vill ha den i Svart med röd inredning, samt vilka fälgar.

Men ja vet inte om ja vill ha automatlåda eller manuell, vilket är roligast/bäst för er som har mustang? Det lutar lite åt manuell, men som sagt tvekar..

Sen vet ja inte heller om man kan lita på bilar som man köper på blocket?

Man betalar ju ändå över 200k, hur kan man lita på bilen är i bra skick.

Har även sett att man kan beställa ny 08 mustang från USA för typ 30.000 dollor som blir unge fär 210000kr. Som sagt behöver hjääääääääääääälp! Tack..

Du kommer att få massor av svar...

För egen del kan jag säga att om jag vetat vad jag vet idag, hade jag tagit en med manuell låda.... Har man automat kan man t.ex inte slänga ner en kompressor hur som helst... det håller inte lådan för...

Sen är det lite lynnigare att köra med automatlåda, det tror jag dom flesta håller med om... är betydligt lättare att leka sig genom en rondell med manuell låda.... på lagom bredhas, utan en akut växling, eller kickdown....

Köpa på Blocket går säkert bra, se bara till att ta kontakt med nån som kan kolla upp den via CARFAX. En stor del av dom riktigt billiga bilarna är klassade som vrak av Amerikanske försäkringsbolag.... sen taskigt ihopsatta och sålda här !!

Det finns bilar som till och med sålts där spännbanden suttit kvar efter att man försökt dra bilen rak efter en smäll.... so watch out....

Märken efter riktbänk kan man också se om man har ett tränat öga...

Ska väl inte skrämma ihjäl dig, men jag skulle hellre köpa av en seriös firma.... men alla är vi olika...

Är riktigt riktigt sugen på att köpa en en mustang GT från 05 eller 06.

Jag vet att jag vill ha den i Svart med röd inredning, samt vilka fälgar.

Men ja vet inte om ja vill ha automatlåda eller manuell, vilket är roligast/bäst för er som har mustang? Det lutar lite åt manuell, men som sagt tvekar..

Sen vet ja inte heller om man kan lita på bilar som man köper på blocket?

Man betalar ju ändå över 200k, hur kan man lita på bilen är i bra skick.

Har även sett att man kan beställa ny 08 mustang från USA för typ 30.000 dollor som blir unge fär 210000kr. Som sagt behöver hjääääääääääääälp! Tack..

Kör själv en automat är grymt nöjd! Kärran går asbra...och man flyter ju fram på vilka vägar som helst i en grymt bra och härlig bil! Automaten växlar hur bra som helst, och responsen är det inget fel på (har helt stock bil utan några modifieringar alls...). Men som sagts i tidigare inlägg...kanske beror lite på hur man kör etc...och vad man är ute efter.

Som tjänstebilsförare gillar jag automat. Men i det här fallet när det gäller en dynamisk US.bil som Mustang så föredrar jag manuell. Varför? Jo jag tycker bilen känns mer "levande" och du får möjligheten att utnyttja motorns hela register, var du vill, när du vill. Den mauella lådan är härligt rå i sin karaktär, klonkar o låter emellanåt, precis som det ska va på en Amerikanare. Få saker i livet slår att få varva ur V8an så den ylar likt en luftvärnssiren. Good bless America!!!