Jump to content

Recommended Posts

Hej

Glömde vid förgasrbyte att kolla om fördelaren ska ha vackum direkt från tomgångsvarv (manifold vacuum) eller om det ska vara vakumpåverkan vid högre varvtal, ex vis 1 500 rpm (timed port vacuum). Någon som vet?Det är en 289 motor 1966 med 2-portsförgasare.

E J

Tack för svaret. :)

Jag gjorde en snabbtest med kall motor, öppen choke och 2-portsförgasaren. Lite vakum var det trots allt vid tomgångsvarv. Enligt Edelbrocks anvisningar kan det vara lite sug trots att det är "timed port vacuum".

Såvitt jag tror är det en "dual advance distrubutor" jag har. Jag kopplar nu in den på "timed port vacuum" ingången på den nya Edelbrockförgasaren.

En hypotetisk fråga. :roll: Vad händer om vakumslangen kopplas till Manifold vakum ingången på förgasaren?

E J

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...