Jump to content

Recommended Posts

Jag har monterat förstärkningar under bilen som många kanske har sett i min tråd "äntligen mustang".

Nu har jag kört och testat på alla möjliga olika vägar utom grus..

Stabiliteten i karossen är betydligt bättre, det knakar och gnäller inte alls lika mycket numera.

På snabba vägar med gupp, typ sjunkningar är riktningsstabiliten mycket bättre.

Småvägar med potthål är inte alls lika hemska, tidigare var det som hela bilen vred sig, nu är det fjädrar och stötdämpare som gör jobbet.

Allt bidrar till att den totala väghållningen har blivit ett steg bättre.

Ni som har lite önskemål om förbättrad väghållning och mindre oljud från karossen, montera subframe connectors! Det är värt jobbet :--

Hej Janne 8) .

Du är helt fantastisk med det du gör för att få en bättre

åkbil, jag är kraftigt imponerad, skulle vilja göra samma

uppdateringar, (ekonomin och fysik styr), . 8);)

Jag vill göra ett inlägg här gälande MHRF försäkringen,

om du byter till bättre bromsar och förbättrar

t.e.x. väghållning mm för att få en säkrare bil, så är det

samma som att göra MHRF försäkringen ogitig om du

nu har sådan. :?:

Jag har försökt förstå MHRF men har lite svårt att

förstå ändå, bilen blir ju egentligen säkrare att

framföra i dagens vansinestrafik, här behövs

säkerheten, bra styrning, bromsar, och väghållning

säkra bilbälten mm . 8)

Reglena i MHRFs försäkring är stenhårda och du får

bara göra tidsenliga förändringar, alltså sådant som

fans på marknaden närmas 10åren som bilen

tillverkades. :shock:

Det är inte min mening att ogiltigförklara det som görs

säkrare och som är ett måste, men jag vill bara att

ni som tänker att förändra något på Mustangen utöver

det som är original och tidenligt godkänt, kolla upp, tänk

på att ni har det rätta försäkringskyddet. :)

Dumt av mig att skriva om detta med försäkring här

men jag vet att vi är många som kollar och komenterar

Jannes kreativitet, ett bra ämne, Janne skall ha ett mycket

högt betyg för det han gör, 10½ på en skala 1-10. ;)

Härligt att höra Janne. Vet själv att det blir bättre. Fast jag har tak som förstärker en hel del mot vad en cab har. Jag tänka mig att din upplevelse blev mer än posetiv. Den blev säkert mycket posetiv. Det är inte roligt när men upplever hur den ormar sig vid lite belastning. Jag har kört en hel del orginalare. Även andra märken vissa av dom ormar sig och vissa inte men har varit en skräck att köra. Särskillt en GTO 67a var ruskig fast den hade ram. Men med en uppdarering av stötdämpare runt om och nya poly bussningar så blev bilen en buskul bil att köra. Förut bara vid accelration så satte sig bilen och började kränga med små rörelser. Man var vit i ansiktet när man kom ner i fart. Och så kände man sig glad att det gick bra denna gång med. Nu märker man ingeting av detta vid påfrästningar. Ha de så kul mitt ditt verk Janne.

Berra

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...