Jump to content

Headders 351W.


ht67 cmc 1502

Recommended Posts

När ändå headders är på tapeten passar jag på att ställa följande fråga:

Har tänkt att byta ut min 351C till en trimmad 351W på ca 400 HP i min HT-67:a. Tycker att det var lite trångt med vanliga grenrör på Clevelanden mellan motor och fjädertorn. Är inte headders större eller håller de sig inom samma mått? Om jag ska tolka tidigare diskutioner om headders så är de att föredra endast om de är lindade med termolindning? Det är ju bra att veta innan jag går och köper headders mm.! :)

I så fall verkar JEG'S vara ett prisvärt alternativ.

Link to comment
Share on other sites

Här är en bild på 351W toppar med headders

Gjorde den svart/vit så konturerna skulle synas bättre men det är svårt att se änndå hur mycket det är kvar till tornet.

Det är mycket bättre med plats efterssom 351C topparna bygger nästan 1tum mer än 351W topparna på vardera sida

Jag tror att blocken är nästan på milimetern lika breda så det är bara topplocket på 351C som tar det extra utrymmet

Link to comment
Share on other sites

Nej det skilljer mycket i kvalite' på Headders men det har blivit bättre med åren.

Rörbockningsmaskiner har mer avancerad datateknik än förr.

Just dom på bilden köpte jag på Hansen Racing och jag tror det var "Headman" eller "Flowtech"

Båda två är lågprisvarianter som förvisso passar men är ganska tunnväggiga. IKEA varienter av headders alltså! :lol:

Om du tittar allra längst ner på bilden så kan du se att jag var tvungen att hammra in röret för att få dit bulten. Typiskt lågbudget att man måste göra så!

Köper man exempelvisst "Hooker" eller "Tri-Y" så är passformen mycket bättre och dom skrammlar mindre eftersom det är mer godstjocklek på dom.

Säskillt plattan som ansluter mot toppen är tjockare vilket gör att det håller tätt och inte deformeras.

Tyvärr mycket dyrare. Nästan det dubbla.

Ja 2st 2'' band ska räcka och ett gäng rosfria slangklämmor från biltema så du kan fästa dom

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jag kan rekomendera att lägga till pengar och köpa Hocker jag själv har sådana passformen är perfekt och packningarna håller.En kompis köpte lågprisheaders och hans packningar har gått sönder och det har varit svårt att få dom täta.

Oftast är dyrt bäst :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...