JanneJ August 14, 2008 Report Share August 14, 2008 På min bil sitter tändspolen på vänster innerskärm, flyttad dit av någon tidigare ägare förmodar jag.På en originalare sitter väl tändspolen på insuget. Vad kan det finnas för anledning till att ha den på insuget, kortare kabel till fördelaren? bättre kylning?Ska jag flytta tillbaka den? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nenne August 14, 2008 Report Share August 14, 2008 På min bil sitter tändspolen på vänster innerskärm, flyttad dit av någon tidigare ägare förmodar jag.På en originalare sitter väl tändspolen på insuget. Vad kan det finnas för anledning till att ha den på insuget, kortare kabel till fördelaren? bättre kylning?Ska jag flytta tillbaka den?Tja, det var kanske enklare för Ford att så många komponenter sittande på motorn när den installerades på det löpande bandet. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomasFB August 14, 2008 Report Share August 14, 2008 Vad kan det finnas för anledning till att ha den på insuget, kortare kabel till fördelaren? Just det Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pelle cmc 375 August 14, 2008 Report Share August 14, 2008 På insuget är väl inte den optimala placeringen med tanke på att den utsätts för onödig värme! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ August 14, 2008 Author Report Share August 14, 2008 På insuget är väl inte den optimala placeringen med tanke på att den utsätts för onödig värme!Samtidigt blir det lite kylning från fläkten så det kanske jämnar ut sig.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias CMC1505 August 14, 2008 Report Share August 14, 2008 Har beställt ny tändspole till min och tänker sätta den på insuget, där den gamla sitter.Pratat gubbarna nere på mecken som själv haft några Mustanger och dom säger att det blir rätt bra kylning av fläkten, som du själv sa.Har ju funkat i så många år innan, annars så märker man ju när bilen börjar hoppa fram. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne Holm CMC1740 August 14, 2008 Report Share August 14, 2008 Placerade om min tändspole inbillar mig att det blir en bättre placeringgår kanske inte om man har AC pump men så här sitter min numera Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ August 14, 2008 Author Report Share August 14, 2008 Placerade om min tändspole inbillar mig att det blir en bättre placeringgår kanske inte om man har AC pump men så här sitter min numeraDet var ungefär så jag tänkte!Du har en sådan fördelare som jag vill ha...ställbar vaccumklocka.vi ses Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pelle cmc 375 August 14, 2008 Report Share August 14, 2008 Så kan nog vara bra Janne, på insugningsröret trodde jag ni menade som jag har det, och det är nog inte så bra med tanke på värmen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne Holm CMC1740 August 15, 2008 Report Share August 15, 2008 Precis Pelle, så satt min från början, hade inget problem med spolen men jag flyttade den i alla fall med tanke på att den blev väldigt het då den satt på insuget. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools August 21, 2008 Report Share August 21, 2008 Samtidigt blir det lite kylning från fläkten så det kanske jämnar ut sig..Nej, det gör det inte. Det blir för varmt på insuget. Men det märker man ingetav förrän spolen lägger av på det sättet min gjorde. Den satt monterad påinnerskärmen när jag köpte bilen. Jag flyttede tillbaka den till insuget. Medstora problem som följd. Den la helt enkelt av när den blev för varm. Byttespole och sen inga problem.Mvh. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ August 21, 2008 Author Report Share August 21, 2008 Jag kunde inte låta bli att testa...Jag tog en termometer som normalt används till att ta tempen på rör till värmepannan och satte den runt tändspolen ( som sitter på innerskärmen)Temperaturen översteg aldrig 45 grader.Känns inte som det är läge för någon förändring av placeringen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias CMC1505 September 5, 2008 Report Share September 5, 2008 Köpte ny idag och placerade den samma lika som Janne Holm CMC1740.Synd att jag inte kunde ta någon bild men den andra hade smält under då den satt som vanligt på insuget. Ska se om jag hinner rota upp den ur polarens soper innan han hinner tömma så ska ni få se. (Vad gör man inte för att få en bild på forumet?) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts