pineman August 15, 2008 Report August 15, 2008 Hej alla glada musse diggare. Är nu i USA på liten semester trip och kommer vara borta i tre veckor. Har nu hamnat i Austn Texas, 40 grader varmt dygnet runt i princip, vackra kvinnor, och såklart coola bilar. Dom kör bl a chargern som taxi ?????Har sett några få mussar, mest v6 faktiskt (dyr soppa som amerikanarna säger) om dom bara visste. Annars är allt super här. Det är ju 5e året på raken som jag åker hit så man vet vad man får.Var i Chicago mellan 6-13/8 väldigt ren i fin stad, mycket att se hyffsat billigt. Blir i Texas till den 20 för att sedan avsluta 1 vecka i San Francisco. Hoppas ni har det bra i Svedala och att ni kör så mycket ni orkar.Förresten vet inte om jag ska tala om detta, men jag drar till San Antonio på en dagsutflykt idag (seaworld) bl a, så jag hyrde en bil eller rättare sagt en Toyota.......DOM hade inget med V8, nåja inte så törstig, men ack så tråkig att köra.Ha det Fellows.....Pineman och nu kör jag inte så att det ryker............ Citera
Alabama Grill August 15, 2008 Report August 15, 2008 Av det lilla jag kommer i håg av Austin var en grymt bra bar-gata med massa pubar o barer, ett djävla drag, mycke babes o sprit i massor. Citera
pineman August 16, 2008 Author Report August 16, 2008 Av det lilla jag kommer i håg av Austin var en grymt bra bar-gata med massa pubar o barer, ett djävla drag, mycke babes o sprit i massor. 6 Th street, jag bor på 5:e så jag kryper hem till hotellet... Citera
pineman August 16, 2008 Author Report August 16, 2008 Det goda med USA är att brudarna ser ut som porrstjärnor. Hoppas inte admin bannar mig nu bara, men jag kan förstå det isf...Hahahaha Citera
Tobias CMC1505 August 16, 2008 Report August 16, 2008 Det goda med USA är att brudarna ser ut som porrstjärnor. Värt. Vad kostar såsen där borta i USA egentligen nu, tycker dom har gnällt länge dom runda amerikanarna. Citera
Nenne August 16, 2008 Report August 16, 2008 Det goda med USA är att brudarna ser ut som porrstjärnor.Då handlar det väl vara filmer där ingen av damerna väger under 150 kg, ... eller ? Citera
pineman August 16, 2008 Author Report August 16, 2008 runt 8 spänn litern blir det ca:Inga tjocka chicks där jag är, bara trådsmala modeller........ Citera
pineman August 16, 2008 Author Report August 16, 2008 Jag betalade 11 dollar ca: 75 spänn för 3 gallon, vet ej exakt hur mycket det blir i liter..... Citera
Tobias CMC1505 August 16, 2008 Report August 16, 2008 3 gallon = 11.4L. (1 gallon = 3,78541178 liter)11 $ = 69:- (11,00 USD ger dig 68,71 SEK)69 / 11.4 = 6.05kr /liter. Dvs att Usa ligger under halva priset vi har här hemma.Känns lite jobbigt för en själv att veta att dom har det så jobbigt där borta med alla bensinpriser. Stackare. Citera
Nenne August 17, 2008 Report August 17, 2008 Då är ändå Texas långt från den dyraste delstaten när det gäller bränsle.Här finns ett diagram man kan leka lite med:http://www.losangelesgasprices.com/reta ... chart.aspxProva t.ex. med South Carolina, California och Texas. Citera
Fröberg August 17, 2008 Report August 17, 2008 3 gallon = 11.4L. (1 gallon = 3,78541178 liter) 11 $ = 69:- (11,00 USD ger dig 68,71 SEK) 69 / 11.4 = 6.05kr /liter. Dvs att Usa ligger under halva priset vi har här hemma. Känns lite jobbigt för en själv att veta att dom har det så jobbigt där borta med alla bensinpriser. Stackare. Lönerna i USA är inte lika höga som här i Sverige. Jag har läst någonstans att kostnaden för bensinen nästan motsvarar våra nivåer. Ska se om jag hittar artikeln. Citera
bosewallius August 18, 2008 Report August 18, 2008 Allting ar relativt. Som Amerikan i Richardson, Texas sa blir manforbannad nar bensinpriserna gar upp till ca $4 per gallon nar manar van att betala halften. Nar jag flyttade hit 1987 sa kostade ett gallon$0.94. Det var tider det. Vi anvander bilen till allt sa bensinpriserna slarvaldigt hart pa ekonomin. Haller med om att Austin ar en fin stad.Det dar med brudar har jag glomt (gift och hog alder) men resten ar bra ocksa. Skall dit i slutet av september och besoka ACL (Austin City Limits) vilket ar en flera dagar lang konsert med John Fogertyoch massor av andra band. Lonerna har beror mycket pa vad man har for jobb. Hogavlonade betalar ca 20% i federal skatt + social securityoch lagavlonade 0-10% i federal skatt + social security. Jamforelse medSverige ar svart eftersom valutakursen varierar. Lag dollar ger hogreoljepriser men en direkt jamforelse maste baseras pa kopkraft.Kom just tillbaka fran SAAC-33, Shelbyklubbens traff i Millville, New Jersey. Kul som sjutton och ca 30 grader varmt.Mvh Bosse Citera
Recommended Posts