Jump to content

På resande fot i USA................

pineman

Recommended Posts

Hej alla glada musse diggare. Är nu i USA på liten semester trip och kommer vara borta i tre veckor. Har nu hamnat i Austn Texas, 40 grader varmt dygnet runt i princip, vackra kvinnor, och såklart coola bilar. Dom kör bl a chargern som taxi ?????

Har sett några få mussar, mest v6 faktiskt (dyr soppa som amerikanarna säger) om dom bara visste. Annars är allt super här. Det är ju 5e året på raken som jag åker hit så man vet vad man får.

Var i Chicago mellan 6-13/8 väldigt ren i fin stad, mycket att se hyffsat billigt. Blir i Texas till den 20 för att sedan avsluta 1 vecka i San Francisco. Hoppas ni har det bra i Svedala och att ni kör så mycket ni orkar.

Förresten vet inte om jag ska tala om detta, men jag drar till San Antonio på en dagsutflykt idag (seaworld) bl a, så jag hyrde en bil eller rättare sagt en Toyota.......DOM hade inget med V8, nåja inte så törstig, men ack så tråkig att köra.

Ha det Fellows.....

Pineman och nu kör jag inte så att det ryker............ :lol:

Av det lilla jag kommer i håg av Austin var en grymt bra bar-gata med massa pubar o barer, ett djävla drag, mycke babes o sprit i massor.
6 Th street, jag bor på 5:e så jag kryper hem till hotellet...
Det goda med USA är att brudarna ser ut som porrstjärnor.

Då handlar det väl vara filmer där ingen av damerna väger under 150 kg, ... eller ?

;)

3 gallon = 11.4L. (1 gallon = 3,78541178 liter)

11 $ = 69:- (11,00 USD ger dig 68,71 SEK)

69 / 11.4 = 6.05kr /liter.

Dvs att Usa ligger under halva priset vi har här hemma.

Känns lite jobbigt för en själv att veta att dom har det så jobbigt där borta med alla bensinpriser. Stackare. :D

3 gallon = 11.4L. (1 gallon = 3,78541178 liter) 11 $ = 69:- (11,00 USD ger dig 68,71 SEK) 69 / 11.4 = 6.05kr /liter. Dvs att Usa ligger under halva priset vi har här hemma. Känns lite jobbigt för en själv att veta att dom har det så jobbigt där borta med alla bensinpriser. Stackare. :D

Lönerna i USA är inte lika höga som här i Sverige. Jag har läst någonstans att kostnaden för bensinen nästan motsvarar våra nivåer. Ska se om jag hittar artikeln.

Allting ar relativt. Som Amerikan i Richardson, Texas sa blir man

forbannad nar bensinpriserna gar upp till ca $4 per gallon nar man

ar van att betala halften. Nar jag flyttade hit 1987 sa kostade ett gallon

$0.94. Det var tider det. Vi anvander bilen till allt sa bensinpriserna slar

valdigt hart pa ekonomin. Haller med om att Austin ar en fin stad.

Det dar med brudar har jag glomt (gift och hog alder) men resten

ar bra ocksa. Skall dit i slutet av september och besoka ACL (Austin

City Limits) vilket ar en flera dagar lang konsert med John Fogerty

och massor av andra band. Lonerna har beror mycket pa vad man har for jobb. Hogavlonade betalar ca 20% i federal skatt + social security

och lagavlonade 0-10% i federal skatt + social security. Jamforelse med

Sverige ar svart eftersom valutakursen varierar. Lag dollar ger hogre

oljepriser men en direkt jamforelse maste baseras pa kopkraft.

Kom just tillbaka fran SAAC-33, Shelbyklubbens traff i Millville, New Jersey. Kul som sjutton och ca 30 grader varmt.

Mvh Bosse