Jump to content

Mickey Thompson med torrsprickor


Recommended Posts

Hej alla kloka!

Jag köpte M/T Indy profile SS till raggarbilen i våras, inte för att jag behöver däck med bra grepp med 289 o. c4 i Galaxie 63 1/2:an utan för att de är snygga på bilen. Nu har jag fått torrsprickor efter att ha kört kanske 60 mil totalt, längsta trippen har gått till Kjula så det blir inga långresor och inga burnisar har jag gjort heller (pinsamt med enhjulare :oops: ), bilen står dessutom alltid inomhus. Jag har haft 2 bars tryck i däcken men upptäckte ett läckage i går och hade bara 1 bar på ena däcket då jag upptäckte sprickorna i båda däcken. :evil:

Någon annan med liknande erfarenhet av samma typ av däck??

Link to comment
Share on other sites

HMM, det kanske jag skulle ha börjat med :oops: , har köpt däcken genom en däcksfirma och däcken har kommit genom deras "vanliga" svenska leverantör, tänker i vilket fall som helst reklamera däcken. Ska kolla märkningen när jag är hemma igen, är väl ingen ide att tvinga ut frugan i logen med ficklampa och kolla märkning :D

Link to comment
Share on other sites

Har nu kollat märkning och hitta i allafall ingen 3 siffrig code men därimot har däcken denna märkning: CYUFT BW 52504, har inte hittat någon förklaring på koden men kan man gissa på: dag 5/vecka/25/år 04???

Isåfall har jag köpt 4 år gamla däck av Proimp AB...........

Ska bli intressant att höra vad "pojkarna" på däcksfirman har att säga..

Link to comment
Share on other sites

Fördelen med att handla av Svenska firmor är helt klar... Ringde direkt till Proimp (agentur för bl.a. Cooper o. M/T) förklarade vad som hänt och utan diskussion så får jag självklart nya däck :D , enda problemet är att min dimension inte tillverkas längre, men vad gör det, nu är jag ju tvungen att bredda fälgarna nu istället för senare :-- så att bredare däck passar.

Jag var på Kjula i helgen och pratade lite med folk och ingen har råkat ut för något liknande som jag har gjort, det är ju iofs bra men varför skulle just jag råka ut för det här problemet :?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...