Jump to content

Recommended Posts

Jag undrar hur det är med vindrutespolningen på en 67:a. Jag hade en 67:a HT som jag nyss sålde och på den satt där en pedal vid helljukontakten på golvet. När man höll den nere så gick torkarna igång och en motor pumpade upp vattnet till rutan.

Jag hade tänkt beställa något liknande till min 67:a fastback så jag ringde NPD för att kolla. Då sa han att det inte fanns någon motor som pumpade fram vattnet på 67. Utan man pumpade fram vattnet själv genom att pumpa på pedalen.

Är det så på alla 67:or och va då den konstruktionen med en motor som pumpade fram vattnet på min gamla 67:a en hemmakonstruktion? Jag tyckte den såg rätt orginal ut.

Ursäkta att jag tar tråden liten men.

Har (som det ser ut) originalbehållaren kvar i min bil. Dvs spolarvätskahållaren. Dock har jag inte kvar kabeln som går in i behållaren.

Frågan är, ska spolarvätskan gå igång på vindrutetorkar "knapp" rullen eller är det någon särskild knapp för denna?

Har inte riktigt tittat igenom el-schemat än som finns här på forumet än dock.

Jag är snickare, det är epelektrikernas del. ;)

För ni som inte vet gäller det en 1971 Mach 1.

Skål! :--

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...