mikeo cmc 748 Posted August 23, 2008 Report Posted August 23, 2008 Jag undrar hur det är med vindrutespolningen på en 67:a. Jag hade en 67:a HT som jag nyss sålde och på den satt där en pedal vid helljukontakten på golvet. När man höll den nere så gick torkarna igång och en motor pumpade upp vattnet till rutan. Jag hade tänkt beställa något liknande till min 67:a fastback så jag ringde NPD för att kolla. Då sa han att det inte fanns någon motor som pumpade fram vattnet på 67. Utan man pumpade fram vattnet själv genom att pumpa på pedalen.Är det så på alla 67:or och va då den konstruktionen med en motor som pumpade fram vattnet på min gamla 67:a en hemmakonstruktion? Jag tyckte den såg rätt orginal ut. Quote
Lars Oscarsson cmc383 Posted August 23, 2008 Report Posted August 23, 2008 Hej.På 67-68 är det denna konstruktion, den är lite osäker dåpumpbälgen kan spricka, men annars är konstruktionenkanon. Om du kör i duggregn och har en fot på spolarpedalenså behövs bara en petning på pedalen och torkarnaslår en gång. Quote
Tobias CMC1505 Posted August 23, 2008 Report Posted August 23, 2008 Ursäkta att jag tar tråden liten men.Har (som det ser ut) originalbehållaren kvar i min bil. Dvs spolarvätskahållaren. Dock har jag inte kvar kabeln som går in i behållaren.Frågan är, ska spolarvätskan gå igång på vindrutetorkar "knapp" rullen eller är det någon särskild knapp för denna?Har inte riktigt tittat igenom el-schemat än som finns här på forumet än dock.Jag är snickare, det är epelektrikernas del. För ni som inte vet gäller det en 1971 Mach 1.Skål! Quote
Leffe N cmc712 Posted August 24, 2008 Report Posted August 24, 2008 Spolarpumpen ska gå när man trycker in knappen till torkaren. Quote
mikeo cmc 748 Posted August 24, 2008 Author Report Posted August 24, 2008 Hmm jag får väl se om jag lyckas göra en liknande kontruktion som den jag hade på HT:n det va rätt smidigt med en pump som skötte det hela. Quote
Svedis Posted August 24, 2008 Report Posted August 24, 2008 Letat pedal och bälg på NPD m.fl. Men är jag blind som inte hittar eller finns den ej som reservdel??? Quote
mikeo cmc 748 Posted August 24, 2008 Author Report Posted August 24, 2008 Nej det verkar inte som om den finns som reservdel. Det sa dom på NPD iaf. Så det blir väl till att jaga rätt på en på ebay. Quote
Tobias CMC1505 Posted August 24, 2008 Report Posted August 24, 2008 Spolarpumpen ska gå när man trycker in knappen till torkaren.Den tackar vi för ! Bara att krypa in under instrumentbrädan, igen. Quote
Recommended Posts