hacke August 24, 2008 Report August 24, 2008 Har laddningsproblem som jag gärna vill ha råd och tips med att lösa.Generator (laddar fullt)och laddrelät är riktigt men jag får inte fram någon som helst ström till batteriet. Själv är jag närmast oduglig gällande el så alla tips och "hur man gör" beskrivningar är välkommna. Åtgärder som jag vidtagit hitintills.1. Uppmätt laddfunktion generator samt funktion laddrelät, OK båda.2.Gjort rent/polerat jordpunkten på blocket för generator samt -pol batt.3. Ny jordkabel mellan motor och torped vägg slipat/polerat upp yta.4. tagit upp kabel härva från generator till startsolonoid, är skarvad på flera ställen skall göra om detta med lödda skarvar och krympslang, har inte gjort det ännu, vet ej resultat.Mycket tacksam för alla tips. mvh /HD[ Citera
Ingo August 24, 2008 Report August 24, 2008 HmmmNu kommer jag inte ihåg på rak hand hur det är kopplat.men..Om du vet att den laddar så har du ju en pluskabel så då borde du kunna följa den och se om det finns avbrott någonstans..Men visst var det voltmätare på 66an? ger den utslag?En laddlampa slocknar ju när spänningen från generatorn överstiger det från batteriketsen,går ju bra att koppla in en provisoriskt.Tändningslåset är ju nästa punkt att kolla,både kablar och själva låset.Har du ett elschema försök att se så att kablarna är kopplade rätt,ofta att någon gjort något fiffigt som kanske fungerade i början men nu är glapp och trasigt..kablar mellan startrelä och övriga tändsystemet.. Citera
Janne Holm CMC1740 August 24, 2008 Report August 24, 2008 I den här tråden har du många bra kopplingsscheman http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... hp?t=15725 Citera
Gtttggg September 14, 2008 Report September 14, 2008 Jag hade också laddproblem på bilen när jag köpte den. Felet var att pluskabeln satt inte korrekt monterat på kabelskon till batteriet. Sen blev det full fart på laddningen och voltmätaren visade över 12 volt vid körning. Citera
CMC 1061 Berra September 14, 2008 Report September 14, 2008 Tänk på att ladd lampan inne i bilen måste vara hel. Annars får du inte laddning. Berra Citera
Recommended Posts