Guest my little pony September 1, 2008 Report September 1, 2008 Hej alla mustangfantaster norr om Stockholm......Jag har bara en undran om det är fler som tycker att vi ska ha en mötesplats norr om Stockholm?Jag har inget emot gänget söder om Stockholm, det är ett underbart gäng....och det är absolut ingen delning av klubben.....självklart ska vi ha gemensamma träffar....kanske t.o.m åker o träffar varandra då o då.Jag har varit på Vega 2 ggr iår (maj och juli) men jag tycker att det blev så långt o åka när man bor i Vallentuna, med bilköer genom stan med dessa fantastiga trängselavgifter så måste ju alla åka essingeleden runtstan....min resa dit blev ju tur o retur 10 mil minst....Personligen tycker jag det var bättre resväg till Årsta...Var vi kan träffas norr om stan vet jag inte, har inte funderat på det.Om vi ska ha samma träff dag eller en annan dag i veckan som Vegahar inte funderat på det heller....Om fler tycker att det är bra eller dåligt.....skriv svar...Vi brukar i varje fall åka till Stäket på torsdagar.....mkt trevligt ställe.MVH o ett gnägg från "my little pony"
Bobbe cmc 2103 September 1, 2008 Report September 1, 2008 Varför inte mittimellan...i stan på ett bra ställe efter kl. 18,29
Fröberg September 1, 2008 Report September 1, 2008 Jag är med på träffar på norra sidan!Bor själv i märsta så vegabaren blir en jäkla resa T/R, vore kul med en allternativ plats i norrort.Jag har dock inget förslag på plats... Ännu...
Fröberg September 1, 2008 Report September 1, 2008 Sollentunahttp://www.cafebrygghuset.se/SundbybergGröna stuganSolnaKoppartältenJärva krogGrilletteVet inte hur det ser ut med öppettider eller sittplatser.... Men några förslag i alla fall.
Guest my little pony September 1, 2008 Report September 1, 2008 Kul att det finns fler som tycker som jag.....jag bara undrar hur det ser ut på de ställen som föreslås.....jag tycker att det är viktigt att de går att parkera bilarna så att det inte blir en massa gnäll ifrån de som driver dessa ställen att vi tar för mycket av deras parkeringsplatser för annat folk.....jag kommer bara själv på dessa platser typ Mac Donalds förslag är- Rissne- Akalla- Barkarby- Täby- Upplands-VäsbyMen är självklart med på det som är bäst för alla norr om Stockholm...Kom på med förslag....vi har ju ingen brådska....MVH "my little pony"
Lars Oscarsson cmc383 September 1, 2008 Report September 1, 2008 Hej.Alla medlemmar som träffas på Vega stödjer detta fullt ut, mycket bra att någon tar tag i detta, viktigt när klubben är så medlemstät som den är i Mälardalen. Just detta med att göra utflyckter till dom olika regions-träffarna är något som många medlemmar efterfrågat. Jag måste göra ett inlägg som kan svida hos Mustangentusiaster, pratade lite med ordf Pontus på Eskilstuna Veterandag om detta med träffplatser i Stockholm, han tyckte lite att vi är för bekväma i Stockholm, när man bor norr ut eller söder ut i vårt avlånga land, åker man gärna långt (miltal) med sin Mustang för att få träffa likasinnade. Jag kan hålla med i detta med att åka, det är väll roligareatt åka, är det inte därför vi har våra entusiastbilar. Ok. åter till det som togs upp, kör på det, vi vill ha lite merallternativ av veckoträffar att åka till. Hoppas även Norrtälje, Åkerberga, (Uppland) får till någotliknade eller kommer ner till er sida.
Tobias CMC1505 September 1, 2008 Report September 1, 2008 Nej men vad är det du säger? Inte är ni stockholmare lata för att ni inte ens orkar ta er till andra sidan stan. Titta bara på idioterna som åker 30mil från Bollnäs för att komma på en träff, idioter! Om jag däremot fortfarande får vara med att rösta så säger jag Sundbyberg! Där bor vi under veckorna så hade varit riktigt trevligt att snacka lite skit någon gång då å då. Sen så tycker jag även det borde finnas en gävleborgsträff, men det får jag ta upp i en annan tråd.
Fröberg September 1, 2008 Report September 1, 2008 Nej men vad är det du säger? Inte är ni stockholmare lata för att ni inte ens orkar ta er till andra sidan stan. Titta bara på idioterna som åker 30mil från Bollnäs för att komma på en träff, idioter! Har inget emot att åka till Vega för en träff men ibland vore det trevligt att inte behöva åka 12 mil efter jobbet i Stockholmstrafiken... På helgerna där emot har jag inga problem att åka långt.Om jag däremot fortfarande får vara med att rösta så säger jag Sundbyberg! Där bor vi under veckorna så hade varit riktigt trevligt att snacka lite skit någon gång då å då. Coolt. Jag arbetar i sumpan, vi kanske kan ta en egen Musseträff efter jobbet någon gång
TOPPLESS September 1, 2008 Report September 1, 2008 Låter lysande med träffar norr om stan Rösjöbadet är ett förslag, där finns en stor asfaltsparkeringminigolf och man kan också köpa nåt att äta.Varför inte träffas på något ställe och sedan ta en gemensam crusingrunt om i skogarna njuta av fina landskap och v8-muller Kan det va nåt. Kanske en gång i månaden under sommarn
Guest my little pony September 1, 2008 Report September 1, 2008 Hej igen....jag läser vad ni skriver allihopa...det ser ju mycket positivt utatt fixa nått norr om stan....självklart så menade jag att bredden på norra träffplatsen är från öst till väst norr om stan typ från Waxholm åkersbergatäby solna sollentuna järfälla märsta sigtuna bro bålsta ekerö jakobsbergvallentuna mm, allt norr om stan......Jag åkte förbi Mac Donalds vid Stinsen köpcenter där fanns det också gott om parkeringsutrymme....Jag tycker nog det är dax med en träffplats norr stockholm...Vi kanske kan snacka mer på Vallentuna flygplats om några har tänkt o åka dit, om vädret är på topp....eller mer snack här...
Svedis September 1, 2008 Report September 1, 2008 Låter bra. En fundering: vi kan väl ta tisdag eller torsdag? Inte samma dag som Vega. Och så är vädret bättre dessa dagar.
Guest my little pony September 1, 2008 Report September 1, 2008 Vi ska väl inte ha samma dag som Stäket, det är torsdagar... eller....kanske Tisdag är en bra dag....Jag tror det här mognar fram bara fler läser detta....eller det kanske diskuteras på onsdag på VEGA....vem vet...MVH o ett GNÄGG (inlägg) frånMY LITTLE PONY
Lassemålare CMC 2071 September 1, 2008 Report September 1, 2008 Lysande sickan det blir strålande med en träffplats i norr, när jag var medlem i stcs ( saab turbo club of sweden)brukade vi träffas på pampas marina eller brostugan och det finnssäkert flera ställen. MVH Lasse.
Lars Oscarsson cmc383 September 1, 2008 Report September 1, 2008 Hej.Jag tog mig friheten att ändra Rubrik, den som var skrivenblev tydligen vilseledande, några har undrat om det bildatsen ny Mustangklubb. Hoppas att ni förstår.
Guest my little pony September 1, 2008 Report September 1, 2008 hej Lasse O..........självklart får du ändra rubriken.....Jag tyckte att jag var tydlig när jag skrev det första inlägget här....absolut ingen delning av klubben.....för mig har det varit kul o komma till söder....men årsta för mig var bättre än vega......Du vet är man egenföretagare så räcker inte 40 tim i veckan....man har svårt att hinna till söder.....det var bara därför detta flög in i min skalle i morse om en mötesplats norr om stan OXÅ.....självklart ska vi ha gemensamt snack o träffar...Horseas o ponnys trivs ju bäst i flock......MVH "my little pony"
Peter CMC771 September 1, 2008 Report September 1, 2008 Det vore trevligt om medlemmar norr om Sthlm vill ha en mötesplats förutom den vi redan har på Vega Baren i Haninge.Om så blir, vore jag tacksam för att annsvarig för det kontaktar mig.Ni har mitt fulla stöd, håller dessutom med Lasse O i tidigare inlägg.
RoTe September 2, 2008 Report September 2, 2008 Jämna veckor norr, ojämna veckor söder. Kanske vore något?
Fröberg September 2, 2008 Report September 2, 2008 Det vore trevligt om medlemmar norr om Sthlm vill ha en mötesplats förutom den vi redan har på Vega Baren i Haninge.Om så blir, vore jag tacksam för att annsvarig för det kontaktar mig.Ni har mitt fulla stöd, håller dessutom med Lasse O i tidigare inlägg.Någon som har kontaktat Peter? "My little pony" eftersom du drog igång tråden vill du bli ansvarig för detta? Annars kan jag göra det.
Lars Oscarsson cmc383 September 2, 2008 Report September 2, 2008 Att ansvara för detta är inget man kan eller skall göra själv,ju fler destobättre, man måste alltid ha en backupp. Den eller de som har intresse för att ta på sig detta ansvarskall kontakta regionsansvarig CMC771 Peter Nybom,använd Peters mail för att ta kontakt. Även skall CMC472 Lars Brodén kontaktas som har ansvar Classic Mustang Club Sweden som klubbvärdsorganisatör,070 436 21 36 eller mail , mustang_sport_71@hotmail.comDet är väldigt bra att skicka mail då mailadress blir lagradför framtida behov.
Fröberg September 2, 2008 Report September 2, 2008 Jag har skickat ett mail till Peter Nybom och Lars Brodén som Lars Oscarsson bad oss att göra.Det fins en del frågor som vi behöver svar på.- Vill vi ha träffar året om? - Hur ofta?- Vart?- vilket geografiskt område vill vi rikta oss till?Mitt förslag är att vi har träffas varannan vecka under våren fram till hösten. På vintern tar vi oss till Vegabaren. Vart vi ska träffas har jag ingen aning om, själv tycker jag McDonalds är en tråkig plats, i alla fall om man ska sitta där ett par timmar. Om vi vill att medlemmar från Norra delarna t.ex. Kungsängen, Arlanda, Vallentuna, Åkersberga och ner mot Stockholm ska komma bör vi träffas någon stans mitt i och dit det är lätt att åka från olika orter. Sollentuna känns som mitt i?
Guest my little pony September 2, 2008 Report September 2, 2008 Hej .....Fröberg....Det du skriver före mig låter mycket bra ....jag tycker att vi börjar i lagom omfattning som du skriver..och bra att du har pratat o kontaktat Peter o Lasse O ....du får gärna hålla i detta men jag hjälper självklart till....Att mac donalds är tråkig träffplats i sig håller jag med om....tycker inte om deras hamburgare.....men tanken var att vi kan ju få plats med bilarna....Jag såg deras nya i det nya Stansen (Stinsen Sollentuna) det ligger ju rättså mitt i geografiskt som du skrev, vi kan ju börja där med en första träff....så kommer vi ju fram till nått o ser hur många som kommer från norrort, och hur stort eller litet det här med träffplats norr om Stockholm är....Har jag glömt nått...skriv gärna o fråga mig...MVH "my little pony"
Fröberg September 2, 2008 Report September 2, 2008 Hej .....Fröberg....Det du skriver före mig låter mycket bra ....jag tycker att vi börjar i lagom omfattning som du skriver..och bra att du har pratat o kontaktat Peter o Lasse O ....du får gärna hålla i detta men jag hjälper självklart till....Att mac donalds är tråkig träffplats i sig håller jag med om....tycker inte om deras hamburgare.....men tanken var att vi kan ju få plats med bilarna....Jag såg deras nya i det nya Stansen (Stinsen Sollentuna) det ligger ju rättså mitt i geografiskt som du skrev, vi kan ju börja där med en första träff....så kommer vi ju fram till nått o ser hur många som kommer från norrort, och hur stort eller litet det här med träffplats norr om Stockholm är....Har jag glömt nått...skriv gärna o fråga mig...MVH "my little pony"Ja McDonalds vid Stinsen duger absolut till att börja med. Sen får vi se vad det leder till. Vilka dagar ska vi köra, tisdagar från 19.00? Vad anser ni är bästa tiden att träffas?
Guest my little pony September 2, 2008 Report September 2, 2008 Hej igen...för mig passar tisdagar mycket bra.....tiden kan ju vara från 18.00 om man vill , för man ser ju i vega brukar de vara tidiga...men 19.00 är ok också så man hinner hem o byta till bilen o hämta frun...MEN ska vi börja till våren eller ska vi ha nått förmöte redan nu i höst....jag tycker personligen att det är ju inte så många som har vaknat o läst detta på det här forumet....kanske sprider sig lite på Vega imorgon.....så får vi väl se om intresse finns....hoppas det..MVH "my little pony"
Fröberg September 2, 2008 Report September 2, 2008 För mig passar också 18.00 bättre då man kan åka direkt efter jobbet. Då kör vi på från 18.00 och så länge det finns folk på plats...Jag tycker vi kör något redan nu i höst, det är hela september och förhoppningsvis oktober kvar... Får vi hoppas...Ska vi börja redan nästa vecka och sen köra september ? För att se intresset?9 september23 septemberOch sen köra igång igen i april/maj 2009? Vad tror ni om detta?
Guest my little pony September 2, 2008 Report September 2, 2008 Hej..igen..Jag kommer, allt imellan 18.00-19.00 de föreslagna dagarna..Ska vi köra på Stansens Mac Donalds (Stinsen) Sollentuna då....Kommer med musse vid uppehåll...Nissan pickis vid regn...Väl mött då....vi får väl se om detta sprids på ett bra sätt till dess..så fler nappar på det..vore kulVet inte om jag kan skriva mer idag, ska till tandläkarn nu...ska sen hjälpa dotter o flytta från Vallentuna till Sollentuna (Edsberg)Kan annars höras imorgon.....MVH "my little pony"
Recommended Posts