Jump to content

Bil Stereo


norrbagge

Recommended Posts

Jag gjorde så att jag fällde in ett par 6 tums mellan register i kick panelerna och satte 1 tums diskanter ovanför framrute listen

Sen var där redan hål för 6 * 9 tums högtalare i hathyllan

Vet ej vad där är för hål från början

Sen gjorde jag så att jag tillverkade en låda som ligger längs in i baggaget ovan på hjulhuset och satte ditt 2 st 12 tums basar som spelar rakt igenom baksättet

Jag blev väldigt nöjd med det ljudet men där var ju en hel del jobb med det för man vill ju ha det snyggt i sin mustang!

Kent

Link to comment
Share on other sites

Kent har du någon bild på hur du satte dit diskanterna? Var är framrutelisten? Dum fråga kanske men kan inte komma på var den sitter. Sågade du själv ut hålen i kick panelerna?

Tänkte nämligen själv göra något liknande i sommar.

mike

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte en radio från det företaget som du länkade. Ingen dold stereo dock utan en som ser ut som originalet. funkar jätte bra förutom att denna är av märket USA vilket gör att du måste ha en CD-växlare av samma märke om det ska funka. Problemet är att den inte går att få tag på i Sverige, hittade en kille i Tyskland som sålde dom (6 vxl) men han ville ha över 500 euro! :shock:

Men dom har ju både Keenwood och USA, visserligen tycker jag USA varianten är snyggare, men ska den vara dold så spelar det ju ingen roll.

Sen köpte jag en subwoofer som jag har stående bakom baksätet (fastback) med karborrband och en kabelkoppling som lätt kan kopplas bort. Står stadigt utan att behöva göra hål. framsystemet har jag löst med att skära ut ett hål i dörrsidorna av samma mått som de befintliga hålen på de luxe inredningen. Mer än så har jag inte gjort men låter riktigt bra i kärran :D

Link to comment
Share on other sites

Om du tänker dig i ovankant av vindrute stolpen där satte jag mina diskanter

Ja jag sågade själv hål i kickpanelerna, sen köpte jag färdiga distanser eller vad man nu ska säga som bygger ut ur kick panelen.Så att högtalaren blir riktad snett uppåt. Se nedanstående länk så förstår du.

http://www.backesljudbygg.se/diverse/kickar.htm

Jag har tyvärr ingen digital kamera så jag kan tyvärr inte vissa hur det ser ut

Jag blev väldigt nöjd med ljudet men det beror ju på hur mycket pengar man vill lägga ner

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...