jackson cmc2249 September 2, 2008 Report September 2, 2008 Hej, En fråga från en som är ny i Ford träsket. har bytt vajer till hastighetsmättaren och då upp stod en underlig sak, när jag åker på cirka 3000rpm. så börjar det droppa olja från från kopplingen mellan vajern och mätaren? Vad är felet, någon som vet svaret Tack på förhand ULF. Citera
Kenneth Boström September 3, 2008 Report September 3, 2008 Hejsan det ska väl sitta en oring på den delen som du sätter fast i lådan, kolla om det sitter någon på. Citera
bosewallius September 3, 2008 Report September 3, 2008 Vajern ar formodligen smorjd nar den satts in i holjet.Tror att oljan du ser ar lite overskott som trycks ut.Att vaxeladsolja skulle kunna komma hela vagen upp tillinstrumentet har jag valdigt svart att tro. Ingen o-ringskulle visa sig med att olja droppar ur ladan.Mvh Bosse Citera
Kenneth Boström September 4, 2008 Report September 4, 2008 oppppss så slarvigt jag läste såg inte att det var upptill det läckte och ett sånt tryck kan det inte bli på oljan. Citera
jackson cmc2249 September 4, 2008 Author Report September 4, 2008 Jo, tydligen? Det droppade ner på bromspedalen när jag kom upp i 90 km och höll konstant hastighet. Vet ej om det var lika förut för den gamla vajern var ihop bränd av grenröret Glömde tala om att det är en C4 som är ny renoverad Citera
CMC 1061 Berra September 4, 2008 Report September 4, 2008 Det är inte bromsvätska som kommer in bakvägen då.Berra Citera
Recommended Posts