Delahoya September 3, 2008 Report September 3, 2008 Kan jag använda samma kardanaxel när jag bytt från min sexa till 351 med c4 låda, eller måste jag hitta en ny?Och vad menar folk när dom säger lång eller kort strut på lådan? Och vad är de jag ska ha...lång eller kort?Hoppas nån kan dehär lättare att lösa problemen innan man är där. Citera
CMC 1061 Berra September 4, 2008 Report September 4, 2008 Är inte säker på just kardanen. Men tror att ett byte är att rekomendera. Sedan beror det på längden på kardan. När det gäller lång eller kort strut.Det menas att den bakre delen på lådan är längre. Har man en lång från början och sätter dit en kort. då kan man behöva en kortning av kardan. Det finns företag som gör detta. Då får man den balanserad på en gång. Glöm inte att knutarna ska vara med och yoken. Samt att knutarna ska vara i gott skick. Glöm inte att mäta in en tums spel som kardan kan glida i lådan. Alltså en tums spel ,inte mindre. Hoppas du förstår.Berra Citera
Per Berglund September 4, 2008 Report September 4, 2008 Inga problem det är samma kardan för 6.a och 8.a smallblock 1969Det finns inte olika "strutar" på C4 Citera
CMC 1061 Berra September 4, 2008 Report September 4, 2008 Du har rätt Per. det är Gm som har lång eller kort strut. Svarade först innan jag tänkte sorry.Berra Citera
Delahoya September 10, 2008 Author Report September 10, 2008 Låter bra de då... Så är de nån som har en c4 låda + turbin över hör gärna av er!! Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.