Jump to content

Nu är den hemma !


Tony.S CMC 2246

Recommended Posts

Ja nu står den i garaget hemma efter att hämtat den i kväll. Tur att jag lånade grönskyltar, för jag hann tamefaén inte köra mer än 500m i lilla Gnosjö,så mötte jag bylingen i en rondell och han la sig efter. Men hade troligt vis ingen soppa för han körde och tanka. Hade jag inte haft någon skylt, hade man väl haft böter nu.

Hur som helst bilen är hemma och vad skall man säga :roll: Det Jänkarna kallar för utställningsskick,det kallar vi för bruksskick i Sverige och det de kallar för renoveringsobjekt, det kallar vi för skrot ;)

Bilen var väl inte helt som han sa,men den är ju 35 år. Finns säker massor med småfix som de säger " småpojkarna som säljer på blocket"

På plussidan är ju att originalmotorn är helrenoverad 2006 av Engine Teck Inc USA med specificerad faktura + att det sitter en ny edelbrock förgasare. Motor och låda går perfekt, inte en läcka under någonstans,kanske ingen olja i bilen :lol:

Den rost som finns är retliga bubblor runt bakskärmar och på nedre dörrarna. Frågan är hur man gör det snyggt utan att behöva lacka hela nedre delen. I bagagen fanns ingen matta, tur var väl det,då kunde man se att idioten sprayat utan att slipa ytrosten :evil:

När jag körde hem bilen,gick den lite vingligt fick parera lite med ratten,och var störig bak när man körde över 70-80 km. Nu vet jag inte vad Jänkarna har för däck egentligen. Men det kan vara bussningarna bak.

Men en sak som är helt 100, det blir ingen regbesiktning iår,jag tänker riva rubbet förutom motorn då,så får man se vad man hittar under mattor o dyligt. Har redan hittat gammalt godis,pengar( inte så mycket att det räcker för renovering). Som tur har man hela långa vintern på sig :--

Det kommer bilder senare när chocken lagt sig :o

Link to comment
Share on other sites

Hej Västbo

Den bilen såg ju så oförskämt fin ut på alla bilderna

som vi såg på ebay.Men att utställningsskick är svenskt

bruksskick skrämmer mig lite då jag har handlat en bil

som är i utställningsskick (enligt ägaren)och som dessutom

vunnit priser på ett antal utställningar.Hoppas att dom har

lika höga krav där som här på utställningarna. :oops:

Men se det positiva du är ju inte sysslolös i vinter iallafall.

När den första chocken lagt sig så är den nog inte så galen iallafall. ;)

Skall bli kul att få se bilderna på den då jag också var väldigt sugen och bjöd på just den bilen.Hade högsta budet när du slog till. :(

Det är bara att kavla upp ärmarna och ta tag i det.:boss

Link to comment
Share on other sites

Hej Västbo

Den bilen såg ju så oförskämt fin ut på alla bilderna

som vi såg på ebay.Men att utställningsskick är svenskt

bruksskick skrämmer mig lite då jag har handlat en bil

som är i utställningsskick (enligt ägaren)och som dessutom

vunnit priser på ett antal utställningar.Hoppas att dom har

lika höga krav där som här på utställningarna. :oops:

Men se det positiva du är ju inte sysslolös i vinter iallafall.

När den första chocken lagt sig så är den nog inte så galen iallafall. ;)

Skall bli kul att få se bilderna på den då jag också var väldigt sugen och bjöd på just den bilen.Hade högsta budet när du slog till. :(

Det är bara att kavla upp ärmarna och ta tag i det.:boss

Min bil skulle också vara utställningsskick, och den hadde också vunnit några priser i USA. Jag tycker den är fräsch men snarare bruksskick än utställningsskick :)

Link to comment
Share on other sites

Ja vi får se det så här:

Bilarna är ca 35 år gamla och då borde tidens tand skavt lite här och

där.Eller som fastmagnus sa när han körde min eleanor i veckan:

Oj vad du kommer att ångra att du skaffa en gammelbil. :--:--

En liten bild på mitt nyförvärv:

Link to comment
Share on other sites

Givetsvis är inte alla oseriösa säljare over there, men i mitt fall så hade han bara fotat där ingen skavanker fans. Typ att försöka dölja en reva på förasätet på bilden med programmet paint som i verkligen syns i verkligheten. :twisted: Jävligt synd, för att alla de andra säterna är super skick. Kan man lämna in och bara byta sittdynan utan att det ser nyare ut.

Link to comment
Share on other sites

Ja vi får se det så här:

Bilarna är ca 35 år gamla och då borde tidens tand skavt lite här och

där.Eller som fastmagnus sa när han körde min eleanor i veckan:

Oj vad du kommer att ångra att du skaffa en gammelbil. :--:--

En liten bild på mitt nyförvärv:

Är denna bil i utställningsskick Bege :) eller hur ser den ut nu :roll:

Link to comment
Share on other sites

Ja vi får se det så här:

Bilarna är ca 35 år gamla och då borde tidens tand skavt lite här och

där.Eller som fastmagnus sa när han körde min eleanor i veckan:

Oj vad du kommer att ångra att du skaffa en gammelbil. :--:--

En liten bild på mitt nyförvärv:

Är denna bil i utställningsskick Bege :) eller hur ser den ut nu :roll:

Den är lite finare nu om korten stämmer :o:o

Link to comment
Share on other sites

Jaha,du skulle ha samma färg :-- Jo den ser bra ut på bilden. Är det en 351 4V 1973 eller ;)

Jag har tittat lite mera på min i kväll, och det är väl inga större rostangrepp,ja menar att man skulle ramla genom golvet :) Det enda synliga är något litet hål i golvet under förarsätet och i bagagen runt besinröret, förstår inte vad de använder för jävla grå skitfärg till rostskyddfärg där borta. Framskärmar är bytta vid förra lackeringen och hela framvagnen är helt rostfri. Men lacken på skärmarna är inte så bra som övriga bilen ,så det blir nog kanske hellack i vinter.Det ger sig när man kommer så långt. Vem vet kanske åker motorn också ur så man kan lacka där också.

Link to comment
Share on other sites

Jag fick för mig att din var i silver :oops::oops:

Kommer väl i okt-nov.

Regbes. i vår fixas i vinter som du får göra. :--:--

Min är Light Pewter metallic 5A " Ford 3314-A"

Men går man närma bilen i soljus,så ser man myckket skiftingar typ skuggningar särskilt på skärmar fram. Jag skall lägga budget på bilen :oops: då får jag se om det blir hellack eller inte. Huven är det vanlig mattsvart färg, eller vad brukar ni lacka med.

Link to comment
Share on other sites

Ok då har vi samma färg,då :--:--:--

Om vi behöver lacka i vinter kan vi kanske få mängdrabatt på

färgen då :idea:

Min är ju också i utställningsskick(amerikansk). :--:--

Det svarta kan både lackas och stripas men skall vara matt.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Självklart får du sätta in en träratt. Ratten på bilden är en Grants. Jävligt

dålig konstruktion då det gäller tutan. Var samma konstruktion för 30 år sen! :!::!::!:

Men om man är försiktig med tutan (använd bara vid besiktning) så funkar

det i många år. Den är jävligt snygg i alla fall.

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Plockade bort baksätet idag, använde tjocka hanskar " rädd för svarta änkan :-- " och golvet var nästan som när det lämnade fabriken för 35 år sedan :D helt intakt med original ljuddämpmaterialet. Givetvis åker allt det gamla bort och ersätts med nya grejer. Däremot får jag laga ett hål i främre golvet på förarsidan,det är allt. Bilen har aldrig varit svetsad för rost. Vinyltaket är som nytt, och blev finare än nytt efter lite vinylbalsam :P Skall ta lite bilder senare under tidens gång. Det jag inte tycker om är att det är ju inget muller med originalsystemet :x Det skall ju höras att det är en 351 Cobra Jet. Får byta dämparna. :--

Link to comment
Share on other sites

Plockade bort baksätet idag, använde tjocka hanskar " rädd för svarta änkan :-- " och golvet var nästan som när det lämnade fabriken för 35 år sedan :D helt intakt med original ljuddämpmaterialet. Givetvis åker allt det gamla bort och ersätts med nya grejer. Däremot får jag laga ett hål i främre golvet på förarsidan,det är allt. Bilen har aldrig varit svetsad för rost. Vinyltaket är som nytt, och blev finare än nytt efter lite vinylbalsam :P Skall ta lite bilder senare under tidens gång. Det jag inte tycker om är att det är ju inget muller med originalsystemet :x Det skall ju höras att det är en 351 Cobra Jet. Får byta dämparna. :--

Ta bort dämparna :D

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Självklart får du sätta in en träratt. Ratten på bilden är en Grants. Jävligt

dålig konstruktion då det gäller tutan. Var samma konstruktion för 30 år sen! :!::!::!:

Men om man är försiktig med tutan (använd bara vid besiktning) så funkar

det i många år. Den är jävligt snygg i alla fall.

Mvh.

Jag har visserligen en originalratt men tyckte att signalerna drog mycket ström så jag momteade in ett relä för att undvika slitage på signalringen, kanske det får Gants rattar att hålla längre!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...