Jump to content

Recommended Posts

Det är kanske en californiabil du har som tidigare haft en smogpump monterad för att få ner avgasvärdena. Så dessa behövs ej ansluta någonstans. sedan då det sitter en Edelbrock på nu så tas vaceum till fördelaren samt slang till vevhusventilationen ut framtill på förgasaren.

Jag hittar inte några spolarmunstycke eller slangar till vinrutespolare någonstans.Spolarbehållare finns. är det inte original 1973. Det måste man ju när man besiktigar senare. Eller hur har ni gjort :roll:

Det är ingen krav på vindrutespolning.. Tror jag... Det är exakt samma för mig, jag har en behållare men inga munstycken eller slangar. Han sa inget om det på besiktningen.. Men jag kanske hade tur på någon punkt :D

Jag hittar inte några spolarmunstycke eller slangar till vinrutespolare någonstans.Spolarbehållare finns. är det inte original 1973. Det måste man ju när man besiktigar senare. Eller hur har ni gjort :roll:

Jag var lite för snabb ;) , det fanns både slangar och munstycken i huven. Det är bara att inte pumpen startar när man trycker in knappen för spolning på vindrutetorkarna. För jag antar att det fungerar så,eller :?:

Vad hittar man säkringarna egentligen,brukar vara väl gömda på USA bilar. :?

Jag hittar inte några spolarmunstycke eller slangar till vinrutespolare någonstans.Spolarbehållare finns. är det inte original 1973. Det måste man ju när man besiktigar senare. Eller hur har ni gjort :roll:

Jag var lite för snabb ;) , det fanns både slangar och munstycken i huven. Det är bara att inte pumpen startar när man trycker in knappen för spolning på vindrutetorkarna. För jag antar att det fungerar så,eller :?:

Vad hittar man säkringarna egentligen,brukar vara väl gömda på USA bilar. :?[/quote:22uw3db1]

Lägg dig ner på rygg framför förarstolen och titta rakt upp där sitter de på din bil

Jag hittar inte några spolarmunstycke eller slangar till vinrutespolare någonstans.Spolarbehållare finns. är det inte original 1973. Det måste man ju när man besiktigar senare. Eller hur har ni gjort :roll:

Jag var lite för snabb ;) , det fanns både slangar och munstycken i huven. Det är bara att inte pumpen startar när man trycker in knappen för spolning på vindrutetorkarna. För jag antar att det fungerar så,eller :?:

Vad hittar man säkringarna egentligen,brukar vara väl gömda på USA bilar. :?[/quote:1ejhbsd2]

Lägg dig ner på rygg framför förarstolen och titta rakt upp där sitter de på din bil[/quote:1ejhbsd2]

Tackar har hittat det mesta i bilen, men man är ju inte 25 år längre att krypa runt. :D

Fungerar torkaren? I så fall så har du ju iallafall spänning upp till brytaren.

Då blir nästa steg att mäta i kontakten som ska sitta på spolarpumpen, finns det spänning där så är det bara att byta pump. Annars så kan det ju vara kabelbrott någonstans, eller "paj" på brytaren...

Fungerar torkaren? I så fall så har du ju iallafall spänning upp till brytaren.

Då blir nästa steg att mäta i kontakten som ska sitta på spolarpumpen, finns det spänning där så är det bara att byta pump. Annars så kan det ju vara kabelbrott någonstans, eller "paj" på brytaren...

Jodå,torkarna fungerar skall mäta upp det senare. 8)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...