September 12, 200816 yr comment_60819 Det sitter en ny edelbrock på min mach 1-73 4V,men original luftrenaren. är det inte bättre att ha öppet filter typ edelbrock eller vad säger speciallisterna på forumet Vad kostar förrästen en ny Edelbrock i Sverige
September 12, 200816 yr comment_60829 Hej.Smaken avgör vilken luftrenare, lite lättare andning ien kromad, men Mustangen fanns ju med 4V och original luftrenare. Pris på en Edelbrock förgasare 500-600 ligger på runt5.500.- upp.
September 12, 200816 yr comment_60840 Så har vi ju förstås Andrew och Göran som säljer Edelbrock lite billigarehttp://www.set-engineering-team.com/Parts.asp
September 12, 200816 yr comment_60841 Ja just det, vet inte om priset är rätt fortfarade, menvisst är det billigare, tänkte inte på de.
September 12, 200816 yr Author comment_60842 Det är ett rör som inte är kopplat under förgasaren och vacumslangar som är pluggade,antar att de hör hemma till originalförgasaren Likadant på luftrenaren sitter det en liten slang,vad skall den kopplas in
September 13, 200816 yr comment_60850 Det är kanske en californiabil du har som tidigare haft en smogpump monterad för att få ner avgasvärdena. Så dessa behövs ej ansluta någonstans. sedan då det sitter en Edelbrock på nu så tas vaceum till fördelaren samt slang till vevhusventilationen ut framtill på förgasaren.
September 13, 200816 yr Author comment_60853 Okey, då kan man plocka bort alla onödiga rör och slangar.
September 13, 200816 yr comment_60866 Hej.Så här såg det ut på min en gång i tiden, markerat medfärgrand på slangar för att se hur dom kopplas.
September 13, 200816 yr Author comment_60867 Jag hittar inte några spolarmunstycke eller slangar till vinrutespolare någonstans.Spolarbehållare finns. är det inte original 1973. Det måste man ju när man besiktigar senare. Eller hur har ni gjort
September 13, 200816 yr comment_60871 Jag hittar inte några spolarmunstycke eller slangar till vinrutespolare någonstans.Spolarbehållare finns. är det inte original 1973. Det måste man ju när man besiktigar senare. Eller hur har ni gjort Det är ingen krav på vindrutespolning.. Tror jag... Det är exakt samma för mig, jag har en behållare men inga munstycken eller slangar. Han sa inget om det på besiktningen.. Men jag kanske hade tur på någon punkt
September 13, 200816 yr Author comment_60876 Jag hittar inte några spolarmunstycke eller slangar till vinrutespolare någonstans.Spolarbehållare finns. är det inte original 1973. Det måste man ju när man besiktigar senare. Eller hur har ni gjort Jag var lite för snabb , det fanns både slangar och munstycken i huven. Det är bara att inte pumpen startar när man trycker in knappen för spolning på vindrutetorkarna. För jag antar att det fungerar så,eller Vad hittar man säkringarna egentligen,brukar vara väl gömda på USA bilar.
September 13, 200816 yr comment_60878 Hej finns det inga verkstadshandböcker till mach-1.Där finns ju svar till många frågor med en gång.
September 13, 200816 yr Author comment_60889 Hej finns det inga verkstadshandböcker till mach-1.Där finns ju svar till många frågor med en gång.Jag har betsällt en,men så länge får man fråga de som vet
September 14, 200816 yr comment_60928 Jag hittar inte några spolarmunstycke eller slangar till vinrutespolare någonstans.Spolarbehållare finns. är det inte original 1973. Det måste man ju när man besiktigar senare. Eller hur har ni gjort Jag var lite för snabb , det fanns både slangar och munstycken i huven. Det är bara att inte pumpen startar när man trycker in knappen för spolning på vindrutetorkarna. För jag antar att det fungerar så,eller Vad hittar man säkringarna egentligen,brukar vara väl gömda på USA bilar. [/quote:22uw3db1]Lägg dig ner på rygg framför förarstolen och titta rakt upp där sitter de på din bil
September 14, 200816 yr Author comment_60936 Jag hittar inte några spolarmunstycke eller slangar till vinrutespolare någonstans.Spolarbehållare finns. är det inte original 1973. Det måste man ju när man besiktigar senare. Eller hur har ni gjort Jag var lite för snabb , det fanns både slangar och munstycken i huven. Det är bara att inte pumpen startar när man trycker in knappen för spolning på vindrutetorkarna. För jag antar att det fungerar så,eller Vad hittar man säkringarna egentligen,brukar vara väl gömda på USA bilar. [/quote:1ejhbsd2]Lägg dig ner på rygg framför förarstolen och titta rakt upp där sitter de på din bil[/quote:1ejhbsd2]Tackar har hittat det mesta i bilen, men man är ju inte 25 år längre att krypa runt.
September 14, 200816 yr comment_60937 Fungerar torkaren? I så fall så har du ju iallafall spänning upp till brytaren.Då blir nästa steg att mäta i kontakten som ska sitta på spolarpumpen, finns det spänning där så är det bara att byta pump. Annars så kan det ju vara kabelbrott någonstans, eller "paj" på brytaren...
September 14, 200816 yr Author comment_60949 Fungerar torkaren? I så fall så har du ju iallafall spänning upp till brytaren.Då blir nästa steg att mäta i kontakten som ska sitta på spolarpumpen, finns det spänning där så är det bara att byta pump. Annars så kan det ju vara kabelbrott någonstans, eller "paj" på brytaren...Jodå,torkarna fungerar skall mäta upp det senare.
September 14, 200816 yr comment_60952 Hej.Det är också inte ovanligt att spolarslangen frånspolarburken är defekt, den kan faktiskt bli ihoptryckt eller klämd, den ligger intejpad i den valiga kabelstamen till framlampor mm. På min fd fick jag dra en ny spolarslang på utsidan avkabelstamen.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.