Jump to content

Projekt GT500!


NickeH cmc 600

Recommended Posts

  • 6 months later...

Hej!

Är denna bil färdigbyggd?

Det finns bara ett riktigt sätt att göra färdigt ett bygge av denna kaliber och det är en bra mappning!

Mail order tunes är värdelöst om man jämför. Finns stor risk att din bil går dåligt på låglast och för fett på fullgas.

Vi kör No Fear Dyno Days 2009 i slutet av maj/början på juni där Paul Meister från firman Torq i Miami FL kommer och mappar.

Han är en av de bästa i världen på mustanger och har bland annat mappat minst 100 bilar åt Steeda och över 1000 bilar totalt.

Ring mig om du är sugen på ett riktigt bra resultat: 070 881 30 77

Link to comment
Share on other sites

Blir jag nånsin "färdig"..? Har trott ett par gånger nu att det ska räcka... Men,men... Största problemet med den effekt jag tar ut är kylningen! Så, för att råda bot på detta gick jag ihop med 24 galna amerikaner med Shelby och fick C&R Racing att specialtillverka nya kylare samt värmeväxlare! I samma veva passar jag på att byta ut kyltank, intercoolertank och servotank till större i svartanodiserad aluminium... Fick grejerna nyligen och blev helt övertygad om att de skickat tomma kartonger när jag hämtade grejerna! Vägde absolut nothing!!! Hur coola och snygga som helst! Bara bilnördar förstår...

Har dessutom ett par andra grejer på G... :twisted:

Vad gäller tunes så, visst kan vi kolla. Är mest en kostnadsfråga...

Är rätt nöjd med KB-tunesen som jag har. Men, jag har ju ett par SCT-mojänger! Har tänkt kolla med John Lund annars!

Link to comment
Share on other sites

Jag låter Andreas svara på mappningen där. Det jag kan säga är att John Lund är grym! Men Paul är minst lika bra och har allt från twin turbo ford GT's till whipple gt500:or under sitt bälte. Och tom Herr Lund skulle erkänna att en custom tune på plats är alltid bättre än en mail order.

Ang. Hemsidan så vet jag om det, det är någon trojan som spökar ibland :)

den riktiga är online snart!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...