Jump to content

Projekt GT500!


NickeH cmc 600

Recommended Posts

Tänkte lägga ut lite bilder på mitt ständigt pågående projekt!

Frågor och kommentarer är välkomna!

Listar alla mods nedan! Ni får stå ut med engelskan då den bara är saxad från en amerikansk site!

Besten! :twisted:

Current mods:

Kenne Bell Stage III w/ 3 1/4" Pulley

4" one-piece aluminum driveshaft

Kooks headers

Kooks X-pipe with race cats

STEEDA axle-back exhaust

Lower engine mounts

Evolution ultimate suspension package

FRPP 3.73 gears

SoS gauge pillar pod and switch panel

Autometer Nexus gauges (Boost, Fuel-pressure and wideband A/F)

Raptor shiftlight

Granatelli tyre-frier brake-lock kit

MGW chrome cobra in dash

Midwestautogear mirror covers (torch red)

STEEDA Billet Hood Struts

Nitto 555 255/45 18 (front)

Nitto 555R 305/45 18 (rear)

Kenne Bell Custom Tune

Signed SAI dash-plaque

Shelby GT500 sill plates

SAI floor-mats

Link to comment
Share on other sites

Kul att ni gillar!

Syftet har hela tiden varit att hålla bilen så nära originalet som möjligt, trots omfattande ombyggnad. Det är bla därför som huven saknar isolering. Har dessutom varit tvungen att på insidan av huven såga ( :shock: ) ur en ca 10 x 15 cm stor del för att få plats med kompressorn... Hade, när detta gjorts, bara 4 mm spel mellan kompressor och huv. I samband med att motorn lyftes för att utrustas med headers så installerades även nya motorfästen för att ge lite bättre utrymme!

Och hustrun ÄR en riktig puma! :D

Link to comment
Share on other sites

Shit, varför går man in och läser sådana här trådar? :roll::roll:

Hur grymt som helst :!::!:

Själv måste jag nu ju bygga om både bilen och frugan :D:D

Vi får hoppas att inte din fru går in och läser ibland... :shock:

I alla fall, SNYGG bil (igen).

Klart att frugan ska läsa!

Hon ÄR ju en läckerbit!

Trust me, hon kan ta positiva kommentarer! 8)

Link to comment
Share on other sites

Shit, varför går man in och läser sådana här trådar? :roll::roll:

Hur grymt som helst :!::!:

Själv måste jag nu ju bygga om både bilen och frugan :D:D

Vi får hoppas att inte din fru går in och läser ibland... :shock:

I alla fall, SNYGG bil (igen).

Klart att frugan ska läsa!

Hon ÄR ju en läckerbit!

Trust me, hon kan ta positiva kommentarer! 8)[/quote:3ou1bpn7]

Syftade inte på din fru... :)

Link to comment
Share on other sites

Shit, varför går man in och läser sådana här trådar? :roll::roll:

Hur grymt som helst :!::!:

Själv måste jag nu ju bygga om både bilen och frugan :D:D

Vi får hoppas att inte din fru går in och läser ibland... :shock:

I alla fall, SNYGG bil (igen).

Klart att frugan ska läsa!

Hon ÄR ju en läckerbit!

Trust me, hon kan ta positiva kommentarer! 8)[/quote:235zoblq]

Syftade inte på din fru... :)[/quote:235zoblq]

Aaah! Sorry! Läste lite snabbt där!

Nåväl; Min fru blir nog gladare än vissa andras då...

Link to comment
Share on other sites

För de som är intresserade kan jag berätta att nästa steg i projektet blir en Afco värmeväxlare, ny och större intercooler samt en del andra behållare i metall istället för plast. Värmen är ett seriöst problem vid det här laget!

En annan detalj är att byta ut locken till behållarna... En skitsak, men det finns ett amerikanskt företag som tillverkar lock som får varje prylbög (=jag) att drägla! Firman är dessutom skyldig mig några spänn sen tidigare vilket underlättar!

Hurst växelspak och vit knopp står också på listan. Ej hela deras shortshifter; har och gillar Steedas mer!

Mycket vill ha mer...

Link to comment
Share on other sites

Vad är det för skillnad på Hurst och Steedas Short Shifters?

Har tänkt skaffa mig nåt sånt då jag tycker växellägena ligger alldeles för mycket åt personbilshållet.

Ska erkänna att jag annars är ganska nöjd med bilen orginal (och även min fru....) och nej vissa saker lämnar jag inte access till: både Mustangnycklar och forumspwd är säkert inlåsta i kassaskåpet ;)

Link to comment
Share on other sites

Vad är det för skillnad på Hurst och Steedas Short Shifters?

Har tänkt skaffa mig nåt sånt då jag tycker växellägena ligger alldeles för mycket åt personbilshållet.

Ska erkänna att jag annars är ganska nöjd med bilen orginal (och även min fru....) och nej vissa saker lämnar jag inte access till: både Mustangnycklar och forumspwd är säkert inlåsta i kassaskåpet ;)

Det jag gillar med Steeda, som jag har nu, och hade i min GT -05, är att de har en patenterad lösning på växellägena 2 till 3, vilket gör att det är OMÖJLIGT att missa den växlingen!

Viktigt för mig då jag ibland sysslar med, hrm... Inspirerad körning! :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Riktigt trevlig kärra!

Du har kommit "aningen" längre än vad jag har hunnit med...

Får väl göra något liknande när mina bitar börjar falla på plats. Är några efterlängtade paket på väg från Kooks just nu...

Du kommer inte att bli missnöjd! Lite puligt att få headersena på plats dock... Motorn måste lyftas! Passa på och montera bättre motorfästen samtidigt! Ifall du får för dig att byta kompressor en dag...

Vore kul att ses! Du ska inte på mälarregionens höstcruising?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...