Jump to content

Renovering Mach 1 1973 351 Cobra jet CMC 2246


Tony.S CMC 2246

Recommended Posts

  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Plockade ur originalradion för kontroll, och det var original från fabrik tillverkad nov -72 samma som bilen.matching nummer ;)

Jag tänkte montera en ny CD i handsfacket, men det fanns ingen plats,så det fick bli på höger sida istället. Får duga så länge. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Då är det snart klart för besiktning då :--:--

Ser grymt fint ut med Grantratten monterad.Får se att få i min nu i påsk ser jag. :--:--

yes, nästa Torsdag skall jag reg och kontrollbesiktiga den på samma gång ;) Hoppas man får någon rutinerad gubbe, och inte någon som måste läsa i regelboken :evil:

Link to comment
Share on other sites

Då var man ute och körde de första 22 milen idag till SFRO och gjorde bullerprovet. Jag tycker det är högt varvtal på motorn på dessa 3 stegs automater.Måste montera in en varvräknare snarast. vad har ni för varvtal vid 90 km :roll: då menar jag 351 4v C6 låda.

Link to comment
Share on other sites

Tackar,kostar 25kr/st :shock: jag har investerat i en varvräknare idag som skall monteras någonstans i bilen,sen skall jag kolla. just nu har jag lämnat in drivaxlarna för lagerbyten.Han balanserade hjulen,men sa att de var helt perfekta. Allt måste vara färdigt för besiktning om en vecka ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Byte filter i lådan idag,inga överraskningar där inte,rent och snyggt :D Sedan får han riktig fin olja också ;) Har beställt en ny modulator idag,därför den som sitter idag är inte original utan från -75 och nyare,därför hade den dubbla vacum. Per.B upplyste mig om det

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...