CMC376 January 26, 2004 Report January 26, 2004 Är det någon vänlig själ som vet var någonstans i Stockholm helst norra delarna, där jag kan köpa färg wimbledon white samt färgkoden till densamma. Tack på förhand. Citera
göran cmc 302 January 27, 2004 Report January 27, 2004 Färgkoden kan Du hitta via länkar på TEKNIK-sidan på siten.Med koden i hand bör Du kunna fixa färgen hos varje större lackerare. Citera
CMC376 January 27, 2004 Author Report January 27, 2004 Jag har kollat på tekniksidan, problemet är bara att den gamla Ditzler koden inte går att jämföra med t.e.x Sikkens färgkoder det finns ingen Wimbledon white. Det jag har hittat är en vit färg med färgkod FA64M som Ford använde mellan 1964-1971 är detta samma färg Citera
Gäst January 27, 2004 Report January 27, 2004 Ring till din närmaste Sikkens återförsäljare så får du det.Kan garantera att dom har det.Jag var in och frågade på "Grabber Orange" och det hade dom till färgprover på i sikkens orginalpärmar Citera
Ronnie S January 28, 2004 Report January 28, 2004 Vet inte om det kan vara till någon hjälp, men det finns lite uppgifter på Sikkens hemsida: http://www.sikkenscr.com/sikkens/corporate/ Välj "Color", sedan "Mixit Online". Jag provade sedan med "Ford America" och "Color Code M" (som ju är Fords beteckning på Wimbledon White). Man får då 3 resultat, men ett kan man utesluta, för det går bara upp till 1963. Återstår då 2 stycken! Vad som är rätt färg har jag tyvärr ingen aning om. Citera
fast66 January 28, 2004 Report January 28, 2004 Whimbledon White fanns från 1964-71. Det kom dock en W.W-II under 1967 och eftersom Sikkens bara listar en färg så går det inte att garantera vilen av de två det är. WW-II fanns som 2-komponent, medan den tidiga bara var 1-komponent. Skillnaden mellan de båda är att den tidiga är väldigt gräddvit, och den senare är ngt mer gulvit, väldigt lik Volvos california vit (Amazon).Vet inte vad du har för modell, men det borde inte vara helt fel med FA64-M om din lackare gillar Sikkens. Citera
Lars Oscarsson cmc383 January 29, 2004 Report January 29, 2004 Hej.Som medlem i Classic Mustang Club så får ni en tidningsom heter MUSTANGFORUM.Om ni kollar i slutet av tidningen så har vi en lackfirmasom sponsar oss firman heter LGH och ligger i ÖSMOsöder om stockholm mot Nynäshamn. Ni som har färg frågor kan ringa till (Lennart) och pratafärgproblem. Han har tillgång till att omvandla gammla nyanser till nya2 komponets färger han kan även hitta färg som liknaroriginalfärgen från andra bilmärken. :wink: Citera
Peter CMC771 January 29, 2004 Report January 29, 2004 Tjena Lasse. Har du telefonnummer Eller kan du beskrina var det liggerNybom Citera
Peter CMC771 January 29, 2004 Report January 29, 2004 Otroligt hittade sista Mustang forum. För dom som inte har tidningen är Tel: 08-520 309 11 Citera
CMC376 January 29, 2004 Author Report January 29, 2004 Tack för all goda råd och tips Med eran hjäp har problemet försvunnit och bleknat bort. Hoppas att alla goda råd färgar av sig till fler Hälsningar Börje CMC376 67 HT Wimbledon White289 C4 Citera
Recommended Posts