Jump to content

Färgfråga.


CMC376

Recommended Posts

Jag har kollat på tekniksidan, problemet är bara att den gamla Ditzler koden inte går att jämföra med t.e.x Sikkens färgkoder det finns ingen Wimbledon white. Det jag har hittat är en vit färg med färgkod FA64M som Ford använde mellan 1964-1971 är detta samma färg :?:

Link to comment
Share on other sites

Ring till din närmaste Sikkens återförsäljare så får du det.

Kan garantera att dom har det.

Jag var in och frågade på "Grabber Orange" och det hade dom till färgprover på i sikkens orginalpärmar

Link to comment
Share on other sites

Vet inte om det kan vara till någon hjälp, men det finns lite uppgifter på Sikkens hemsida: http://www.sikkenscr.com/sikkens/corporate/

Välj "Color", sedan "Mixit Online". Jag provade sedan med "Ford America" och "Color Code M" (som ju är Fords beteckning på Wimbledon White).

Man får då 3 resultat, men ett kan man utesluta, för det går bara upp till 1963. Återstår då 2 stycken! Vad som är rätt färg har jag tyvärr ingen aning om.

Link to comment
Share on other sites

Whimbledon White fanns från 1964-71. Det kom dock en W.W-II under 1967 och eftersom Sikkens bara listar en färg så går det inte att garantera vilen av de två det är. WW-II fanns som 2-komponent, medan den tidiga bara var 1-komponent.

Skillnaden mellan de båda är att den tidiga är väldigt gräddvit, och den senare är ngt mer gulvit, väldigt lik Volvos california vit (Amazon).

Vet inte vad du har för modell, men det borde inte vara helt fel med FA64-M om din lackare gillar Sikkens.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Som medlem i Classic Mustang Club så får ni en tidning

som heter MUSTANGFORUM.

Om ni kollar i slutet av tidningen så har vi en lackfirma

som sponsar oss firman heter LGH och ligger i ÖSMO

söder om stockholm mot Nynäshamn. :?

Ni som har färg frågor kan ringa till (Lennart) och prata

färgproblem. :roll:

Han har tillgång till att omvandla gammla nyanser till nya

2 komponets färger han kan även hitta färg som liknar

originalfärgen från andra bilmärken. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tack för all goda råd och tips :D Med eran hjäp har problemet försvunnit och bleknat bort. Hoppas att alla goda råd färgar av sig till fler :oops:

Hälsningar Börje CMC376

67 HT Wimbledon White

289 C4

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...