Jump to content

Trafikförsäkringsföreningen

Recommended Posts

Ska berätta vad som hände mig eller rättare sagt min svåger. Köpte min dotter en opel astra -99 i våras grymt fin trots det var en opel ;)

för fem veckor sedan så kör svågern den får mötte i en kurva tvingas lägga bilen på sidan. Föraren av den andra bilen smiter från platsen. svågern tillkallar polis som gör en nogran utredning av olyckan. Nu är det bara så att jag bara tecknade halvförsäkring på bilen. så nu hamnar ärendet hos trafikförsäkringsföreningen, tar typ 4 veckor innan jag efter påstötning via egna försäkringsbolagen får kontakt med dem. Vad händer jo då det inte finns något vittne så kan vi ej ersätta något, men snälla ni säger jag litar ni inte på polismyndigheten att de kan göra ett bra undersökningsarbete med ett detaljerat protokoll samt tillstyker händelseförloppet. NEJ svarar hon vi måste ha ett vittne och polisen var väl inte där då det hände svarade hon, höll på att krevera i telefon. Det jag vill ha sagt är att tydligen så litar inte Trafikförsäkringsföreningen på polismyndigheten utan litar mer på ett vittnesmål från en privatperson. Så med detta resonemang så uppmanar de ju till att man ska fejka med sanningen och fixa ett vittne ochh inte ta till hjälp av en polismyndighet.

Vara ärlig hjälper tydligen inte :cry::cry::cry:

Hej

Jag förstår din reaktion, vad i h, Trafikförsäkringsföreningen,

ja jag har också funderat vad dom är bra för. :roll::roll:

Men det är väl som alla andra försäkringar, någon som drar in

STORA pengar på små mäniskor, vill man ha något tillbaka så

är det NEJ. :roll:;)

SVERIGE ÄR FANTASTISKT IBLAND

Har lagt ut samma text på övriga ponycarsforum så att man kanske ska tänka sig för att kanske ska ha helförsäkrat eller vara vårdslös med sanningen ;)

Har lagt ut samma text på övriga ponycarsforum så att man kanske ska tänka sig för att kanske ska ha helförsäkrat eller vara vårdslös med sanningen ;)

Att helförsäkra är precis vad dom vill, det är ju försäkringsbolagen som står bakom. Dra dom inför domstol istället. Eller testa med ARN först.

Eller börja med att kolla om det finns prejudikat. Om dom ändå inte ger sig kan man i alla fall stämma dom med confidence.

Det finns väl förresten nån speciell "myndighet" man kan klaga till när det gäller bank och försäkringsärenden. Men det är väl dom själva som står bakom det också, får man anta. Kolla på konsumentverkets hemsida, tror det finns info där om det.

Hejhej

Thomas

Att helförsäkra är precis vad dom vill, det är ju försäkringsbolagen som står bakom. Dra dom inför domstol istället. Eller testa med ARN först.

Eller börja med att kolla om det finns prejudikat. Om dom ändå inte ger sig kan man i alla fall stämma dom med confidence.

Det finns väl förresten nån speciell "myndighet" man kan klaga till när det gäller bank och försäkringsärenden. Men det är väl dom själva som står bakom det också, får man anta. Kolla på konsumentverkets hemsida, tror det finns info där om det.

Hejhej

Ska nog inte ge mig även om det är "småpengar" det handlar om tycker systemet är korkat då det lönar sig att ljuga och inte använda sig av proffesionell hjälp som ändå polisen borde ha kunskap om den rapport de gjorde var mycket proffesionell i mina ögon men det hjäpte inte. kanske ska prova med allmänna reklamations nämden som du nämnde.

Dra inför domstol blir kanske lite väl magstarkt.

Så ni får väl önska mig lycka till hoppas jag

kanske ska prova med allmänna reklamations nämden som du nämnde.

Dra inför domstol blir kanske lite väl magstarkt.

Så ni får väl önska mig lycka till hoppas jag

Ja, börja med ARN, eller den där andra nämnden för bank och försäkring, kolla på konsumentverkets hemsida om det inte finns en sån, tror det gör det.

Sen är det enkelt och billigt att stämma någon, (dyrt blir det (ev) först när det verkligen blir en domstolsförhandling), men är man osäker kan man alltid dra tillbaka sin stämning kort före förhandlingen. Man behöver ingen advokat innan dess och domstolarna är hjälpsamma om man ringer och undrar hur man bär sig åt.

Försäkringsbolagen är fula fiskar, dom gör vad dom kan för att smita undan. Man måste göra som taxichaffisar i korsningar och rondeller, fula sula fram, hoppas alla andra som egentligen har företräde stannar, och tvärnita om dom inte gör det.

Lycka till!

Thomas

Var en inte allt för långt härifrån (Växjö) var tillochmed ett reportage om det i tv, tror det var plus eller nått.

En äldre man fick en moppe i sidan på bilen vid en korsning.

Precis i korsningen ligger en pizzeria, pizzabagarn hörde smällen kikade ut och såg killen resa upp mopeden och köra snabbt därifrån.

Försäkringsföreningen vägrade betala då det inte fanns vittne till själva olyckan,,,,,, :shock:

/Tommy.

det är helt otroligt vad de bråkar, en polisrapport borde vara tillräckligt tycker man... i mopedfallet är man nog som förare på sätt och vis glad att killen reser sig upp iaf, mardröm just med motorcyklar och mopeder, pengar är en sak, liv en annan.

interessant med stämmningen, hade ingen aning om att det var så enkelt om man bara har ett skäl.

Gå på dem hårt så kanske de lär sig!

Ska nu börja med och skriva till ARN visserligen kanske inte det hjälper men det känns ändå skönt att man försöker. Det är mest synd om dottern som blev utan bil (självklart svågern också) Men än en gång det är ju tusan att ärlighet inte lönar sig samt att tilltron till polismyndigheten är så svag i detta fall. Ska i alla fall ta kompisen (assistancekåren) till hjälp och bärga hem bilen från Biva (återförsäljare opel) och kolla över skadorna ordenligt

på bilden syns inte att taket är intryckt samt bakrutan trasig