Jump to content

Dollarn är inge rolig nu


grufman

Recommended Posts

Det ska gudarna veta att det är spännande tider nu. :roll:

Fan. inget stämmer längre med gammla kunskaper. :twisted:

Håller med dig TomasFB rent logiskt så borde soppan bli

dyrare men den blir bara billigare. :o

Läste i tidningen idag att jänkarna ville slå ihop volvo och SAAB

till ett bolag för sig själva så GM och Ford skulle slippa ifrån ansvaret. :evil:

Det är hela havet stormar i världs ekonomien undrar bara vem det är som blir utan stol när singnalen går. :P

MVH Lasse. 8)

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 56
  • Skapad
  • Senaste Svar

Top Posters In This Topic

Håller med dig TomasFB rent logiskt så borde soppan bli

dyrare men den blir bara billigare. :o

Utbud och efterfrågan reglerar priset.

Nu när även Kinas ekonomi håller på att svalna, finns det ett överskott. Tidigare fanns det nog olja, men det var förädlingskapaciteten som inte räckte till.

Dessutom var det ca 30-40% spekulationspåslag på oljepriset, men nu blev spekulanterna sittande med svartepetter.

Det var också tur, att USD- kursen var låg då soppapriset var som högst, annars hade vi sett mer än 30% högre literpris vid pumpen.

Kineserna köper Volvo av Ford, och kanske också Saab/GM, eller så låter man Saab falla...och Tata eller Saic tar över delar av GM?

Om Geely köper Volvo, vem köper Chevrolet? Och vem är alls intresserad av varumärket Saab? Ähh, nu räcker det...

Link to comment
Share on other sites

Jaa du har rätt att spekulanterna sitter med svarte petter

och det är rätt åt dom. :twisted::twisted::twisted::twisted:

Spekulanter som spekulerar i allas våra behov borde S:K:J:U:T:A:S:

dom ställer bara till elände och jävulskap för oss alla. :twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:

Men det vore synd om det är slut på SAAB för SAAB är inte bara bilar

jaja jag vet det var bara bilarna som såldes och inte resten av jätteföretaget SAAB. det är känslor också dessutom tror jag att

Volvo är beroende av att SAAB finns kvar, det triggar alltid med en konkurent i landet. :cry::cry:

Tänk om Scania kunde köpa SAAB, det vore något. :P

MVH Lasse. 8)

Link to comment
Share on other sites

Min gissning är att både Saab och Volvo blir kinesiskt i framtiden, och då läggs det ner oavsett hur det går i Sverige. Troligsvis Volvo iallafall kan bli kinesiskt snart, och inte lägger de tillverkningen i Sverige och importera till Kina, det är alldeles för hög importavgift. Då läggs den stösta tillverkningen där också. men vem vill köpa Saab idag :roll:

Nä, enda lösningen är att Wallenbergarna lättar på börsen. och köper hela skiten ;)

Link to comment
Share on other sites

Kommer personligen inte att sakna Saab.....eller Volvo. ;)

tillägg / korrigering: Givetvis har alla som jobbar med dessa mina fulla sympatier. Produkterna har aldrig tilltalat mej. Amazon, PV, P1800 undantaget.

Link to comment
Share on other sites

Kommer personligen inte att sakna Saab.....eller Volvo. ;)

Jag kommer nog att sakna dom och de tusentals arbetstillfällen som de medför. För min del så får gärna Lada och Ssangyong komma hit och etablera sig, jag lägger inte några personliga värderingar i varumärket i det här fallet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...