Lindahl CMC1601 November 16, 2008 Report November 16, 2008 HejMonterade ur min motor idag för att snygga till motor/motorutrymme.Efter att jag lossat allt (trodde jag), ryckte jag ut motorn.Konvertern följde med ut - givetvis glömde jag en av muttrarna.Nu får jag inte dit convertern, ser ut som ingående axel föjt med ut en bit.Kan man försiktigt knacka in den igen eller måste pumpen plockas ur enl: http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... ght=#75994 .Bifogar bild. Känns som konvertern ska in en bit till.Mvh Håkan Citera
Janne Holm CMC1740 November 16, 2008 Report November 16, 2008 Jag ser att den inre axeln åkt ut för långt, jag har bara rivit i två C4 låder och då axeln åkt ut sådär så har det inte varit några problem och få tillbaks den i rätt läge, så vänta tills ex Gurun Per läser och svarar innan du tar till krafttag på axeln Citera
Lindahl CMC1601 November 16, 2008 Author Report November 16, 2008 Jag har precis varit ute vid bilen nu, den inre axeln går varken dra ut eller trycka in för handkraft men den snurrar när jag puttar bilen fram o tillbaka och går även att snurra för hand.Det verkar ju som den sitter iallafal något så där rätt.Provade snurra på den stora axeln men den går inte rubba.//Håkan Citera
Lindahl CMC1601 November 16, 2008 Author Report November 16, 2008 Hej igenLyckades lite försiktigt knacka in den inre axeln 5cm.Gick jättelätt sista biten inMvh Håkan Citera
Per Berglund November 16, 2008 Report November 16, 2008 Visade detta just för en annan kille där jag filmat en låda jag jobbar på.http://www.youtube.com/watch?v=8Ag8w4PLo7MIngående axel är bara dra in & ut.Den här filmen visar hur lätt det ska gå.På filmen är det en Mustang II 75 låda och dessa axlar går inte vända åt fel hållDin däremot om den är före 1970 går att vända fel Det ska gå att rotera den seeeegt fram & tillbakaDen stora axeln är stationär och är enbart till för att positionera statorn inuti turbinen Citera
Recommended Posts