November 17, 200816 yr comment_64245 Jag har problem med en läckande Holleyförgasare, 4-ports modell 4010 0-84012. Bilen förvaras på annan ort och jag kör den inte så ofta. Det kan vara flera månader emellan. Sista gångerna jag startat upp bilen har det läckt lite i början vid start, för att sedan sluta. Märker inget läckage sedan.Förgasare är inte min specialitet. Vad har ni för teorier, var ska jag börja felsöka? Är det torkade packningar, felinställd flottörnivå, kan det vara en nålventil som inte håller tätt?Kan det spela någon roll att bensinen i flottörhuset troligen har avdunstat vid start, så att bensinpumpen måste trycka ut luften och höjer trycket till att börja med?Finns det någon man kan lämna förgasaren till för översyn och genomgång? Renovering behövs nog inte för den ska vara rätt så ny.
November 18, 200816 yr comment_64263 Hej.Packningarna torkar och följden blir läck, vid uppstartså får bensinen packningarna att täta igen, dettaupprepas hela tiden.Nu finns det bättre packningsatser till Holley som faktisktgör att förgasaren håller tätt även efter lång tids parkering.Jag tycker du skall införskaffa en sådan packningsatts ochha lite vinterpyssel, packningsattsen till Holley kallas i dagTrick kit finns hos b.l.a. Hansen Racing mfl.Har du en Mekonomen i din närhet så kan du gå in ochbeställa en sådan genom dom om dom är anslutna somåterförsäljare åt Hansen.
November 18, 200816 yr comment_64266 Holley är ingen rocketscience, är du normalt händig klarar du lätt att byta packningar.När du köper en packningsats finns det med sprängskisser mm och mer dokumentation finns på www.holley.comLycka tillom du stöter på problem är det bara att fråga forumet!
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.