Jump to content

Featured Replies

comment_64245

Jag har problem med en läckande Holleyförgasare, 4-ports modell 4010 0-84012. Bilen förvaras på annan ort och jag kör den inte så ofta. Det kan vara flera månader emellan. Sista gångerna jag startat upp bilen har det läckt lite i början vid start, för att sedan sluta. Märker inget läckage sedan.

Förgasare är inte min specialitet. Vad har ni för teorier, var ska jag börja felsöka? Är det torkade packningar, felinställd flottörnivå, kan det vara en nålventil som inte håller tätt?

Kan det spela någon roll att bensinen i flottörhuset troligen har avdunstat vid start, så att bensinpumpen måste trycka ut luften och höjer trycket till att börja med?

Finns det någon man kan lämna förgasaren till för översyn och genomgång? Renovering behövs nog inte för den ska vara rätt så ny.

comment_64263

Hej.

Packningarna torkar och följden blir läck, vid uppstart

så får bensinen packningarna att täta igen, detta

upprepas hela tiden.

Nu finns det bättre packningsatser till Holley som faktiskt

gör att förgasaren håller tätt även efter lång tids parkering.

Jag tycker du skall införskaffa en sådan packningsatts och

ha lite vinterpyssel, packningsattsen till Holley kallas i dag

Trick kit finns hos b.l.a. Hansen Racing mfl.

Har du en Mekonomen i din närhet så kan du gå in och

beställa en sådan genom dom om dom är anslutna som

återförsäljare åt Hansen. ;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...