CoSo November 22, 2008 Report November 22, 2008 Jag har fått tag i en beg. orginal shifter från en Shelby 500 -07 6vxl och undrar om den passar till min 5vxl GT -05, för visst har väl en Shelby kortare växellägen än en GT Citera
Peter /Cobra November 23, 2008 Report November 23, 2008 Det är väl två helt olika Tremec lådor, så undrar om det verkligen passar? Citera
CoSo November 25, 2008 Author Report November 25, 2008 Den ser inte ut som den vi har på GT:n.... Vet någon om Shelbyn har kortare växellägen......Om den har det så skulleman kanske kunna flytta över själva spakdelen den sitter ju bara med 3st nitar Citera
Chili November 26, 2008 Report November 26, 2008 Kollar man på Ford Racings ShortShifts till GT'n så ser den ut så här:Och till Shelby så ser den ut så här:Skulle tro att det är enklare (och kanske billigare) att köpa ett short shift till GT´n på en gång...Vill man inte ha FordRacing/Hurst på bilden ovan för 2700kr (40% kortare lägen) så finns ju en annan variant av FordRacing/B&M (30% kortare lägen)för knappt 2000bagisVet inte om Shelbyn har kortare lägen orginal, men frågan är hur det fungerar med växelbanorna då Shelbyns är 6-vxlad och GT¨n 5-vxlad? Citera
CoSo November 26, 2008 Author Report November 26, 2008 Kollar man på Ford Racings ShortShifts till GT'n så ser den ut så här:Och till Shelby så ser den ut så här:Skulle tro att det är enklare (och kanske billigare) att köpa ett short shift till GT´n på en gång...Vill man inte ha FordRacing/Hurst på bilden ovan för 2700kr (40% kortare lägen) så finns ju en annan variant av FordRacing/B&M (30% kortare lägen)för knappt 2000bagisVet inte om Shelbyn har kortare lägen orginal, men frågan är hur det fungerar med växelbanorna då Shelbyns är 6-vxlad och GT¨n 5-vxlad?Priserna är väl om man tar direkt från USA ?Får väl köpa en som passar direkt och lägga den andra på hyllan och inse att det fattas ca 22000 delar tills jag har en hel Shelby Citera
Chili November 26, 2008 Report November 26, 2008 Nope, priserna är inklusive moms i Sverige och kommer från Håkan Prytz hemsida som du hittar här: www.mustangperformance.seÄr det bara den 6-vxl lådan du vill ha kostar den "bara" 50 000 bagis.... Citera
Royen November 27, 2008 Report November 27, 2008 Om du ska köpa dig en short shift så hade jag köpt en sådan härMGW shortshifthttp://www.mgwltd.com/mustang2005_shifter.shtmlJag har själv denna och den är verkligen kanon skön. 15-50 kortare kast i den och den slänger i växlarna väldigt fint. Stabil konstruktion och super enkel att installera.Utan tvekan den spak som har fått bäst feedback bland mustang ägare.Den kan endast köpas direkt genom MGW själva.Och du behöver inte välja till "Adjustable stop kit for shifter "det är en helt onödig grej för denna växelspak enligt vad konstruktören själv berättade för mig. Citera
Recommended Posts