Jump to content

Recommended Posts

Bergmans fråga är rätt relevant faktiskt, speciellt om du ska till en regbesiktning med bilen. Har varit med om att besiktningen kollat standard 289-värden i sina databaser, sen sagt att ok du får igenom den men du får bara ta en passagerare enl besiktningsinstrumentet. Detta då man gått på 289:ans totalvikt.

Om man då kan bevisa viktförhållandena för en 67:a med 390 så ställer sig saken annorlunda och du får ha 3 passagerare.

/Terner

Hej alla, Det står inte något på regbeviset. Bilen är intagen från USA för en månad sedan, den är besiktigad och registrerad i Sverige. Han som har den skall rega den här på Åland och vill ha allt med i de nya reghandlingarna som vägverket på Åland ger. Är det vanligt att det står antal passagerare,max 2.fast det skall vara 3 + föraren. Jag har sett det på någon fastback till. Väntar på svar om nån vet.

Hur det är på Åland vet jag inte, men är bilen regad och besiktigad i Sverige så måsta det väl finnas uppgifter på regbeviset om tjänstevikt och totalvikt?

Dessa uppgifter kommer först in i regbeviset när bilen ställs på dvs regbeviset blir uppdaterat. Det första ser ut ungefär spm för en förregad bil dvs det mesta saknas.

/Terner

Den har svenska brickor BWK848 Men vikterna stämmer inte. Man borde få tag i rätt totalvikt och passargerarantal.Som det är nu så blir det inte mycket lastvikt. Det skall ju vara en 4 persons bil,en förare och 3 pass.

• 4 years later...

Min mustang gt -67 reggades 1971, och får bara ha en passagerare. detta berodde på att biltypen inte fanns i fords modellutbud i Sverige. då gick man efter std.bilars vikt.. men det borde finnas bilar som reggats på senare tid, med rätt data. kolla med transportstyret.

hälsn Björne.

• 3 weeks later...