Hans Bergman November 23, 2008 Report November 23, 2008 Hej var kan man få reda på egenvikt,bärförmåga och Totalvikten på en 1967 GTA 390 fastback Musse.Det står inte i pappren till bilen? Citera
Pelle cmc 375 November 23, 2008 Report November 23, 2008 Vad är det för papper du menar? Det står väl i regbeviset? Citera
Terner November 24, 2008 Report November 24, 2008 Bergmans fråga är rätt relevant faktiskt, speciellt om du ska till en regbesiktning med bilen. Har varit med om att besiktningen kollat standard 289-värden i sina databaser, sen sagt att ok du får igenom den men du får bara ta en passagerare enl besiktningsinstrumentet. Detta då man gått på 289:ans totalvikt.Om man då kan bevisa viktförhållandena för en 67:a med 390 så ställer sig saken annorlunda och du får ha 3 passagerare./Terner Citera
Hans Bergman November 24, 2008 Author Report November 24, 2008 Hej alla, Det står inte något på regbeviset. Bilen är intagen från USA för en månad sedan, den är besiktigad och registrerad i Sverige. Han som har den skall rega den här på Åland och vill ha allt med i de nya reghandlingarna som vägverket på Åland ger. Är det vanligt att det står antal passagerare,max 2.fast det skall vara 3 + föraren. Jag har sett det på någon fastback till. Väntar på svar om nån vet. Citera
Pelle cmc 375 November 24, 2008 Report November 24, 2008 Hur det är på Åland vet jag inte, men är bilen regad och besiktigad i Sverige så måsta det väl finnas uppgifter på regbeviset om tjänstevikt och totalvikt? Citera
Terner November 25, 2008 Report November 25, 2008 Hur det är på Åland vet jag inte, men är bilen regad och besiktigad i Sverige så måsta det väl finnas uppgifter på regbeviset om tjänstevikt och totalvikt?Dessa uppgifter kommer först in i regbeviset när bilen ställs på dvs regbeviset blir uppdaterat. Det första ser ut ungefär spm för en förregad bil dvs det mesta saknas./Terner Citera
Hans Bergman November 25, 2008 Author Report November 25, 2008 Den har svenska brickor BWK848 Men vikterna stämmer inte. Man borde få tag i rätt totalvikt och passargerarantal.Som det är nu så blir det inte mycket lastvikt. Det skall ju vara en 4 persons bil,en förare och 3 pass. Citera
sopåkaren January 27, 2013 Report January 27, 2013 Min mustang gt -67 reggades 1971, och får bara ha en passagerare. detta berodde på att biltypen inte fanns i fords modellutbud i Sverige. då gick man efter std.bilars vikt.. men det borde finnas bilar som reggats på senare tid, med rätt data. kolla med transportstyret.hälsn Björne. Citera
Torbjorn Rogsberg February 15, 2013 Report February 15, 2013 När jag reggade min mach1 1969, 2009 började besiktningsmannen mäta höjden i baksätet, och det var med nöd och näppe att jag fick passagerare inregistrerade i baksätet, det var för låg takhöjd!Hälsn Torbjörn Citera
Recommended Posts