ht67 cmc 1502 February 2, 2004 Report February 2, 2004 Hej!Den förre ägaren till min bil tyckte det var svårt att få vakum i motorn och därmed togs bromsservon bort. Nu får man trycka ordentligt på bromspedalen nu och så vill jag nog inte ha det! Om man utgår ifrån att vakumet är ok...:Är det bara att köpa en bromsservo och koppla in vakumet eller måste även pedal, huvudbromscylinder mm. bytas?Eller ska man låta bli en ny bromsservo och förbättra andra delar i bromssystemet? Citera
Gäst February 2, 2004 Report February 2, 2004 Tyvärr har du riktigt trimmat så är det ingen ide' att sätta på servo.Inte utan vaccumbuffert eller eldriven vacumpump.Jag vet för jag har så på min maskin.Vild mek rullkam+Holley dominator insug gör att vacumet blir klent.Min fungerar bra med vacumbuffert men skulle igentligen behöva en elpump för att få orginal kraft i bromsarnaDu måste ha minimum 18'' vacum så du kan ju mäta först vad motorn ger Citera
ht67 cmc 1502 February 2, 2004 Author Report February 2, 2004 Ok! Då slopar jag bromsservo för stunden! Har Du/Ni förstärkt bromsarna på annat sätt? Nya större ok, hålborrade skivor mm? Några tips? Citera
Gäst February 2, 2004 Report February 2, 2004 Nej det hjälper inte.Du måste ha större bromscylinder om du får dit större OK.Billigast är nog änndå att köpa ett nytt broms servo KIT från exempelvisst MP Brakes och köpa med en elektrisk vacumpump.Hålborrning är endast för kylning.Att köpa komponenter som inte är "bolt-on" blir dyrare och mer komplicerat plus att du inte vet hur resultatet blir. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.