Jump to content

Bromsservo.


ht67 cmc 1502

Recommended Posts

Hej!

Den förre ägaren till min bil tyckte det var svårt att få vakum i motorn och därmed togs bromsservon bort. :shock:

Nu får man trycka ordentligt på bromspedalen nu och så vill jag nog inte ha det! Om man utgår ifrån att vakumet är ok...:

Är det bara att köpa en bromsservo och koppla in vakumet eller måste även pedal, huvudbromscylinder mm. bytas?

Eller ska man låta bli en ny bromsservo och förbättra andra delar i bromssystemet? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr har du riktigt trimmat så är det ingen ide' att sätta på servo.

Inte utan vaccumbuffert eller eldriven vacumpump.

Jag vet för jag har så på min maskin.

Vild mek rullkam+Holley dominator insug gör att vacumet blir klent.

Min fungerar bra med vacumbuffert men skulle igentligen behöva en elpump för att få orginal kraft i bromsarna

Du måste ha minimum 18'' vacum så du kan ju mäta först vad motorn ger

Link to comment
Share on other sites

Nej det hjälper inte.

Du måste ha större bromscylinder om du får dit större OK.

Billigast är nog änndå att köpa ett nytt broms servo KIT från exempelvisst MP Brakes och köpa med en elektrisk vacumpump.

Hålborrning är endast för kylning.

Att köpa komponenter som inte är "bolt-on" blir dyrare och mer komplicerat plus att du inte vet hur resultatet blir.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...