Jump to content

Svenska Hjältar


Tobias CMC1505

Recommended Posts

http://www.aftonbladet.se/svenskahjalta ... 3379454.ab

Jag blir så läskigt läskigt förbannad när jag läser allt som händer.

Samtidigt så är det skönt å höra att det finns lite vardagshjältar där ute som inte bara står och tittar.

Nu är jag inte ute efter att diskutera om "Svenska Hjältar" i sig utan undrar mer om ni själv har gjort någonting för att förhindra?

En kväll gick jag och en polare från krogen lite tidigare då vi var alldeles för trötta för att fortsätta.

Under en viadukt stöter vi på 3 killar som slängt ner en tjej på backen och hon skriker halsen av sig.

Av ren ilska springer jag mot killarna i full fart och skriker. Dom vänder sig om och "gör sig redo".

Men när jag väl kommer fram och ena killen får en 90kgs klump över sig och blir golvad så springer dom andra två därifrån rätt snabbt.

Efter vi jagat bort dom en bit och väl springer tillbaka så är tjejen borta, förhoppningsvis klarade hon sig utan skador.

Åkte även ner på stan en natt för att hämta lite fylleskallar och ser då en tjej som fått för mycket att dricka bli släpad av en kille jag aldrig sett förut.

Hoppar ur bilen, går fram till killen och undrar vad han gör. När jag får svaret, "Ska du inte bry dig i jävla svenne" så

såg jag till att han lättade från backen någon decimeter och hälsade att det var bäst att gå snabbt därifrån.

Beställde sen en taxi och såg till att chauffören skulle hjälpa henne in hemma hos sig.

Vet inte om det man gjort hjälpt, men det känns lite bra när man tänker på det iaf. :roll::)

Har ni nu någonting att berätta som är värt en stjärna i himmelen ? :D

Link to comment
Share on other sites

Just sånna männskor som Dig man önskar att det fanns fler av... själv besitter jag inte egenskapen att han den kontrollen att på ett enligt svensk lag sansat sätt ta hand om sånna situationer på ett sätt som gagnar mitt eget bästa... Skulle lätt bli lite mer än vad den juridiska expertisen kallar nödvärn osv men skulle hellre ta ett par smällar än att se en försvarslös människa oavsett om det är en tjej eller kille bli utsatt för nåt den inte kan värja sig mot... Bara hoppas att man inte vart på skjutbanan innan och har tillgång till tyngre grejer... .357Mag är varken Svenne eller nysvenne vaccinerad för...

Link to comment
Share on other sites

Jag instämmer med 1096 det gjorde du bra, det är fan alltså men det verkar som dom

flesta är så inne i sitt eget EGO att man skiter i sina med mäniskor. :twisted:

Jag blir så arg när man läser att folk bara går förbi utan att hjälpa till.

För ett par veckor sen så krockade en kille med en älg han överlevde men när han gick ut på vägen för att få hjälp så rundar ett 30 tal bilar honom och bara skiter i att killen behöver hjälp. :twisted::twisted:

Dom borde ta mej fan skjutas. :twisted::twisted::twisted::twisted:

Man glömmer att det är tillsammans vi är starka inte var för sig,

till och med dom gamla romarna viste att, enade vi stå söndrade vi falla. :shock:

Vi behöver mycket mera av vad du visade Tobias cmc 1505 nämligen civilkurage. :D:D

Vi måste ställa upp för varandra när någon är i nöd, för vi vill självklart

att någon annan skall hjälpa oss när vi är i nöd.

Mera medmänsklighet vi ska hjälpa varandra, det bara är så. :D:D

Annars går det åt pipsvängen med oss alla.

MVH Lasse. 8)

Link to comment
Share on other sites

Men om alla tänker som du Robert t och om vi bara tittar på

när våldsvärkare ger sig på medmäniskor.

Då kan vi ju lägga ner allt. :twiste

Och skita i all mänsklighet, jag väger 130 kilo och är 190 lång jag kan mosa dom flesta

mäniskor tycker du då att jag skall göra det för att få som jag vill, bara för att jag kan det.:D

MVH Lasse. 8)

Link to comment
Share on other sites

man gör så gott man kan :D

Ska berätta en episod som hände för x antal år sedan.

En kille hadde halkat av vägen var kallt och halt ute, så jag stanna och fråga om jag kunde hjälpa till och ringa bärgare och så. Sedan erbjöd jag att han kunde sätta sig i min bil, för han stog i bara skjortan. Han gick fram till min bil där tvärvände han. Sa att han väntade hellre själv i sin bil ;)

Varför det kan man undra. Jo i min bil hade jag några kompisar, vi skulle fira en 30åring med en minigris som present. den låg i skuffen och hade gjort på sig så det lukta väl inget vidare dessutom satt kompisen med ett hagelgevär mellan benen vi skulle ju väcka honom efter midnatt. Kanske det var därför han inte ville sätta sig i min bil eller vad tror ni :lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Nar jag var ca 10 ar gammal raddade jag en 2-aring fran att drunkna

i en gruvmullsjo i Garpenberg. Jag simmade utanfor bryggan och denna lille palt kom ut pa bryggan och hoppade i. Sjonk som en sten.

Jag dok ned men sag inget, av ren tur fick jag tag i hans arm

och fick upp honom over ytan. Drog honom intill bryggkanten nar

hans storebror kom springande vit i ansiktet och kunde ta hans arm

och lyfta upp honom. Storebror hade glomt lillbrorsan pa grund av en tjej

han snackade med och tackade mig och gick.

Mvh Bosse

Link to comment
Share on other sites

Vågat för en grabb på 10 år. Bra gjort. :)

Roligt å se att det inte bara är jag som blir upprörd. :lol:

Tror däremot inte på konceptet att; "Sköt dig själv och skit i andra". Alla behöver vi hjälp någon gång.

Sen tror jag att det underlättar att få hjälp om man själv sträckt fram handen en gång.

Skönt å höra att det finns andra som bryr sig. :--

Link to comment
Share on other sites

Vardagshjälte kan vi alla vara. Men, när vi inte har lagen på vår sida, blir det

svårt. Jag har två butiker, och jag får inte ta en snattare förrän han eller hon

är utanför butiken. Då är det ju för sent. Om jag skulle springa ikapp personen

i fråga och slå honom eller henne på käften för att jag blivit bestulen, då blir

jag åtalad för misshandel. Vilken rättvisa är det? Lagen i Sverige säger att jag

måste bevisa att en person stulit från mej. Om jag påstår att person stulit, och

personen nekar, så kan jag bli åtalad för förtal. Är det rättvist?

Jag bara undrar. :(:(

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Sånt är så tråkigt att höra P.O. Jag har en kompis som har en sportbutik. Dom fick ryssar till butiken som snattade som tusan för dom. Dom frågade polisen hur dom skulle bete sig. Självklart kunde dom inte svara. Men dom började med att låsa butiken medans dom var inne. Och stölderna minimerades på detta sätt. Vet inte om detta är lagligt. Men det var iallafall efektivt. Så nu har Ryssarna slutat att komma. Visst är det konstigt att dom åker från Ryssland. För att stjäla i Sverige.

Berra

Link to comment
Share on other sites

Ja, Berra, visst är det konstigt att man kommer från andra länder till Sverige

för att stjäla. Och om man kallar dom Ryssar eller Zigenare, så är man rasist.

Alla vet, som har butik i alla fall, att Ryssar och zigenare stjäl, men om man

kallar dom tjuvar, då ligger man illa till. Vilken tur att myndigheterna inte läser

alla forum. :P:P För om dom gjorde det, då blir jag nog snart arresterad. :twisted:

Jag blir så förbannad på myndigheterna ibland. Man ska tydligen tåla allt.

Ministrarna i regeringen har ju naturligt vis aldrig varit utsatta för stölder på

det sättet som vi butiksinnehavare har blivit. Och då tror dom att problemet

inte finns. :twisted::twisted:

Jag blir så förbannad! :twisted::twisted:

Uvh,

Link to comment
Share on other sites

När jag var runt 10 år, var jag vid lekplatsen närheten av huset som jag bodde i den tiden. När jag var där, såg jag ett år yngre grabb med tändstickor som han hade antagligen snott av sina föräldrar bakom ett skjul. Jag såg honom tända några tändskickor och kastade dem mot det snustorra hög-gräset så jag sprang dit, knuffade ner honom på marken och tog ifrån grabben tändstickorna. Hade jag inte varit där vid rätt tillfälle, skulle han ha startat en brand garanterat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...