Jump to content

Recommended Posts

Hej fler än jag som tycker om min musse. Kan bara visa att dessa har haft det otroligt roligt under ca 1½ vecka då jag inte har varit i garaget. Tyvärr att inte försäkring täcker sådant. Dom har ätit upp hela bagage mattan mm. Fler som råkat ut för detta ?? Kan tillägga att det kom bara avgaser ut ur ena pipan då den andra inehöll ca 2 liter frön

Då lkan dom ha krypit in genom avgasröret och gjort bo i någon cylinder också, tyvärr.

Bror hade en 740 16v som stått i 2 år och när vi skulle hosta igång den så hände absolut ingenting, hur mycket vi än försökte.

Slutade med att vi fick lyfta på topparna och där hittade vi fågelfrön och all möjlig skit. Fullsmockat.

Ps. Ser nu att du fick igång den. Tur det.

Måste skaffa glasögon. 8)

Dom är snabba de jä.... :evil: jag hade en Cheva transport för några år sedan som började gå lite dålig och inget drag. Lämnade in den på Saab verkstad och han skrattade när han ringde. Aldrig hade de hittat så mycket fågelfrö och byggisolering i ventilationssystemet och luftfiltren. Ändå kördes bilen varje dag. Det enda jag märket att det blev mindre frö kvar i säcken i garaget :D

tycker det är konstigt att man inte är försäkrad för sådant igenom bil eller hus försäkringen. If ja dom mer eller mindre skratta åt mitt problem i telefonen.

Du vet att IF klassar Saab 9-5 som totalt omöjlig att stjäla. Det går inte ens att lyfta bort den med lyftkran... Fallet var uppe i PLUS nyligen.

Så IF vet jag inte om man kan lita på...

Du vet att IF klassar Saab 9-5 som totalt omöjlig att stjäla. Det går inte ens att lyfta bort den med lyftkran... Fallet var uppe i PLUS nyligen.

Så IF vet jag inte om man kan lita på...

Men hallå där, grabben hade ju sagt att han köpt en ny bil efter att saaben försvunnit, men sen visade det sig ju att det var före.

Å då förstår ju envar att om det var före han köpt en annan bil, så kan ju inte saaben ha blivit stulen. Det är ju bara rent tekniskt omöjligt ju, eller nåt.

Det är för övrigt en som fått rätt i domstol mot ett försäkringsbolag när en bil med imobilizer stulits, var om det på tv också, för ganska länge sen nu.

Lite sådär att jag har alla tre bilarna hos if. Fast å andra sidan, de andra är nog lika goda kålsupare.

Angående OP, man kan ju inte låta bli att imponeras över de små livens idérikedom och företagsamhet :)

Hejhej