Alabama Grill December 10, 2008 Report December 10, 2008 Funderar på att köpa BBK 1-5/8" SHORTY HEADERS. Men de finns i tre olika typer av finish.- Chrome ca 300$- Cheramic ca 410$- Stainless steel ca 457$Vad får man för pengarna om man går på de dyrare? Är det någon skillnad egentligen för en amatör? Själv är jag mest ute efter ljudet.Cheers! Citera
*Micke* December 10, 2008 Report December 10, 2008 Det är ingen skillnad på effekten. ev om dom med cheramic inte blir lika het.Här har du ett bra pris inkl packningar skruv http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BBK-1612 ... QQtcZphoto Om du vill ha mer ljud så köper du ett sånt här (det har jag) http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BBK-1769 ... otohostingSkickar med en monterings instruktion.Fick mina packningar i dag (450kr) så nu kan jag börja montera dit mina headers //Micke. Citera
Alabama Grill December 10, 2008 Author Report December 10, 2008 Tack! Tja det är ju lika bra och börja handla, om man inte vill vara tystast i Gästrikland . Citera
RoTe December 10, 2008 Report December 10, 2008 Synd bara att X-pipa motverkar V8 ljud... Skulle aldrig montera det på min bil. Citera
Alabama Grill December 10, 2008 Author Report December 10, 2008 Det är just där jag också tvekar, att tappa V8a ljudet. Får lyssna lite mer live i sommar. Citera
87gt50 December 11, 2008 Report December 11, 2008 Synd bara att X-pipa motverkar V8 ljud... Skulle aldrig montera det på min bil.Håller inte riktigt med där. Det som du garanterat slipper är fiskebåt/raggarbil/van pluddret. Ljudet blir rappare och mer distinkt i mina öron, jag är iaf helt för det. Men det är klart, jag gillar mina 14 inch förlängningar på longtubes med... /Jocke Citera
RoTe December 12, 2008 Report December 12, 2008 Synd bara att X-pipa motverkar V8 ljud... Skulle aldrig montera det på min bil.Håller inte riktigt med där. Det som du garanterat slipper är fiskebåt/raggarbil/van pluddret. Ljudet blir rappare och mer distinkt i mina öron, jag är iaf helt för det. Men det är klart, jag gillar mina 14 inch förlängningar på longtubes med... /JockeDet är ju "fiskebåt/raggarbil/van pluddret" man vill ha. Annars hade jag köpt mig en viss italiensk V8 direkt... Citera
AJ December 12, 2008 Report December 12, 2008 Synd bara att X-pipa motverkar V8 ljud... Skulle aldrig montera det på min bil.Håller inte riktigt med där. Det som du garanterat slipper är fiskebåt/raggarbil/van pluddret. Ljudet blir rappare och mer distinkt i mina öron, jag är iaf helt för det. Men det är klart, jag gillar mina 14 inch förlängningar på longtubes med... /JockeDet är ju "fiskebåt/raggarbil/van pluddret" man vill ha. Annars hade jag köpt mig en viss italiensk V8 direkt... [/quote:5ykbwxz2]Då får du nog såga/svetsa bort H-pipan så kommer du garanterat få ett stim fiskmåsar efter bilen Citera
RoTe December 12, 2008 Report December 12, 2008 Då får du nog såga/svetsa bort H-pipan så kommer du garanterat få ett stim fiskmåsar efter bilen Hehe, H pipa kan jag ta. Det är ju trots allt original. Citera
87gt50 December 12, 2008 Report December 12, 2008 Då får du nog såga/svetsa bort H-pipan så kommer du garanterat få ett stim fiskmåsar efter bilen Hehe, H pipa kan jag ta. Det är ju trots allt original. Är original synonymt med bra så förstår jag inte varför du ens bytt till axleback ... Citera
*Micke* December 14, 2008 Report December 14, 2008 Så då var mina Jba headers och x-pipan på plats med lite svordomar och trix så gick det .//Micke. Citera
Alabama Grill December 14, 2008 Author Report December 14, 2008 Har du startat bilen efter??? Skillnad??? Citera
*Micke* December 14, 2008 Report December 14, 2008 Nej är inte klar än bilen står på pallbockar ännu ska fixa bakaxeln innan jag monterar dit resten av avgassystemet. Men jag är sugen på att provstarta....tror det blir kanon... //Micke. Citera
andreas-cmc 1562 December 15, 2008 Report December 15, 2008 Har BBK shorty headers på hyllan, redo för leverans.4995:- Citera
Alabama Grill December 15, 2008 Author Report December 15, 2008 Nej är inte klar än bilen står på pallbockar ännu ska fixa bakaxeln innan jag monterar dit resten av avgassystemet. Men jag är sugen på att provstarta....tror det blir kanon... //Micke....jag lär väl höra när du startar Citera
Recommended Posts