Jump to content

Recommended Posts

Funderar på att köpa BBK 1-5/8" SHORTY HEADERS. Men de finns i tre olika typer av finish.

- Chrome ca 300$

- Cheramic ca 410$

- Stainless steel ca 457$

Vad får man för pengarna om man går på de dyrare? Är det någon skillnad egentligen för en amatör? Själv är jag mest ute efter ljudet.

Cheers!

Det är ingen skillnad på effekten. ev om dom med cheramic inte blir lika het.

Här har du ett bra pris inkl packningar skruv http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BBK-1612 ... QQtcZphoto

Om du vill ha mer ljud så köper du ett sånt här (det har jag) http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BBK-1769 ... otohosting

Skickar med en monterings instruktion.

Fick mina packningar i dag (450kr) så nu kan jag börja montera dit mina headers :D

//Micke.

Synd bara att X-pipa motverkar V8 ljud... Skulle aldrig montera det på min bil.

Håller inte riktigt med där. Det som du garanterat slipper är fiskebåt/raggarbil/van pluddret. Ljudet blir rappare och mer distinkt i mina öron, jag är iaf helt för det. Men det är klart, jag gillar mina 14 inch förlängningar på longtubes med... :twisted:

/Jocke

Håller inte riktigt med där. Det som du garanterat slipper är fiskebåt/raggarbil/van pluddret. Ljudet blir rappare och mer distinkt i mina öron, jag är iaf helt för det. Men det är klart, jag gillar mina 14 inch förlängningar på longtubes med... :twisted:

/Jocke

Det är ju "fiskebåt/raggarbil/van pluddret" man vill ha. Annars hade jag köpt mig en viss italiensk V8 direkt... ;)

/Jocke

Det är ju "fiskebåt/raggarbil/van pluddret" man vill ha. Annars hade jag köpt mig en viss italiensk V8 direkt... ;)[/quote:5ykbwxz2]

Då får du nog såga/svetsa bort H-pipan så kommer du garanterat få ett stim fiskmåsar efter bilen :lol:

Då får du nog såga/svetsa bort H-pipan så kommer du garanterat få ett stim fiskmåsar efter bilen :lol:

Hehe, H pipa kan jag ta. Det är ju trots allt original. ;)

Hehe, H pipa kan jag ta. Det är ju trots allt original. ;)

Är original synonymt med bra så förstår jag inte varför du ens bytt till axleback ... :?

Nej är inte klar än :( bilen står på pallbockar ännu ska fixa bakaxeln innan jag monterar dit resten av avgassystemet.

Men jag är sugen på att provstarta....tror det blir kanon... :--

//Micke.

Nej är inte klar än :( bilen står på pallbockar ännu ska fixa bakaxeln innan jag monterar dit resten av avgassystemet.

Men jag är sugen på att provstarta....tror det blir kanon... :--

//Micke.

...jag lär väl höra när du startar :D