Jump to content

Featured Replies

comment_65273

Funderar på att köpa BBK 1-5/8" SHORTY HEADERS. Men de finns i tre olika typer av finish.

- Chrome ca 300$

- Cheramic ca 410$

- Stainless steel ca 457$

Vad får man för pengarna om man går på de dyrare? Är det någon skillnad egentligen för en amatör? Själv är jag mest ute efter ljudet.

Cheers!

comment_65278

Det är ingen skillnad på effekten. ev om dom med cheramic inte blir lika het.

Här har du ett bra pris inkl packningar skruv http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BBK-1612 ... QQtcZphoto

Om du vill ha mer ljud så köper du ett sånt här (det har jag) http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BBK-1769 ... otohosting

Skickar med en monterings instruktion.

Fick mina packningar i dag (450kr) så nu kan jag börja montera dit mina headers :D

//Micke.

comment_65336
Synd bara att X-pipa motverkar V8 ljud... Skulle aldrig montera det på min bil.

Håller inte riktigt med där. Det som du garanterat slipper är fiskebåt/raggarbil/van pluddret. Ljudet blir rappare och mer distinkt i mina öron, jag är iaf helt för det. Men det är klart, jag gillar mina 14 inch förlängningar på longtubes med... :twisted:

/Jocke

comment_65342

Håller inte riktigt med där. Det som du garanterat slipper är fiskebåt/raggarbil/van pluddret. Ljudet blir rappare och mer distinkt i mina öron, jag är iaf helt för det. Men det är klart, jag gillar mina 14 inch förlängningar på longtubes med... :twisted:

/Jocke

Det är ju "fiskebåt/raggarbil/van pluddret" man vill ha. Annars hade jag köpt mig en viss italiensk V8 direkt... ;)

comment_65345

/Jocke

Det är ju "fiskebåt/raggarbil/van pluddret" man vill ha. Annars hade jag köpt mig en viss italiensk V8 direkt... ;)[/quote:5ykbwxz2]

Då får du nog såga/svetsa bort H-pipan så kommer du garanterat få ett stim fiskmåsar efter bilen :lol:

comment_65361

Då får du nog såga/svetsa bort H-pipan så kommer du garanterat få ett stim fiskmåsar efter bilen :lol:

Hehe, H pipa kan jag ta. Det är ju trots allt original. ;)

Är original synonymt med bra så förstår jag inte varför du ens bytt till axleback ... :?