Jump to content

Nummerskylt??


evert cmc1622

Recommended Posts

Hallå Mustangägare.En fråga till er på forumet.Fick ett tips från Micke på forumet.Var skall jag sätta nummerskylten på bilen?Har tänkt att jag skall ha den mellan spoilern. Fick amerikanska ramar till bilen som jag skall ha till dom svenska skyltarna i.Finns väl några små byggvinklar som passar tror jag,som man kan fästa skylten med?Vill inte borra hål i kofångaren .Fick denna länken:http://www.dekal-dekor.se/webshop2/index.html .Vilket blir bäst tror ni?

Link to comment
Share on other sites

hej där! fin saleen du skaffat dig!

Jag skaffade lite kardborreband med klisterbaksida.. hmm kanske säger man dubbelhäftande kardborreband :)

aja, vek regplåten på mitten lite lätt för att den skulle passa över "spetsen" i fronten.

se bilden:

78834-981503.jpg

superenkelt o ta bort och sätta på!

Link to comment
Share on other sites

hej där! fin saleen du skaffat dig!

Jag skaffade lite kardborreband med klisterbaksida.. hmm kanske säger man dubbelhäftande kardborreband :)

aja, vek regplåten på mitten lite lätt för att den skulle passa över "spetsen" i fronten.

se bilden:

[i mg]http://www1.garaget.org/archive/76/75333/78834/78834-981503.jpg

superenkelt o ta bort och sätta på!

Har gjort precis likadant jag.

Link to comment
Share on other sites

en petig polis kan säkert gnälla att den inte är fastsatt, men jag har då inte fått nå bann för det, och det händer ju ett par ggr per säsong att man blir stoppad. tror det är mest för de vill titta på den :)

blivit stoppad 2ggr förra sommaren i täby utan nåt problem. varken kört för fort druckit etc... :)

alla vill ju bara va som oss! äga en pålle :P

Link to comment
Share on other sites

en petig polis kan säkert gnälla att den inte är fastsatt, men jag har då inte fått nå bann för det, och det händer ju ett par ggr per säsong att man blir stoppad. tror det är mest för de vill titta på den :)

blivit stoppad 2ggr förra sommaren i täby utan nåt problem. varken kört för fort druckit etc... :)

alla vill ju bara va som oss! äga en pålle :P

Satan va fin bil du har, bor du i Täby? Är det Torch Red du har? Hoppas jag får se bilen i vår.

Ha det.....

Pineman

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har satt den mellan spoilern. Blev riktigt snyggt tycker jag själv. Satte två små byggvinklar och satte skylten på.Det gick inte att skruva dit den,provade att förborra i plåten.Den var hård som fan.Fick svetsa fast den i plåten mellan spoilern.Har även satt på en kortare antenn på bilen c:a 20 cm hög.Original antennen är för lång tycker jag.Köpte den på ebay.Bra när man skall lägga på täcket på bilen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
hej där! fin saleen du skaffat dig!

Jag skaffade lite kardborreband med klisterbaksida.. hmm kanske säger man dubbelhäftande kardborreband :)

aja, vek regplåten på mitten lite lätt för att den skulle passa över "spetsen" i fronten.

se bilden:

78834-981503.jpg

superenkelt o ta bort och sätta på!

Micro säljer helt ok skylthållare för USA-plåtar:

http://www.micro.se/tillbehor/exterior/ ... skylt-2563

/M-O

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...